Wat zijn de voordelen van genetische manipulatie in Waste Disposal

? Veel afval producten zoals plastic en gevaarlijke chemische stoffen nemen een lange tijd om af te breken en kan ernstige gevolgen voor het milieu hebben . Biologische zuivering , of het gebruik van levende organismen te breken afval , biedt een mogelijke oplossing . Soorten

Bioremediation hoeft niet altijd tot genetische manipulatie ; sommige planten zijn van nature kunnen nemen verontreinigingen uit de grond , en bepaalde microben reeds de mogelijkheid om bepaalde afvalstoffen afgebroken bezitten . Genetische manipulatie kan echter fytoremediatie te verbeteren door het beschikbaar stellen van planten en microben die effectiever kan worden afgebroken afval of kunnen afvalstoffen waarvoor een dergelijke oplossingen bestaan ​​op dit moment aan te pakken .
Voordelen

Volgens een papier van de New Hampshire School of Law , biologische zuivering met genetisch gemanipuleerde planten en bacteriën kunnen meer effectieve instrumenten te voorzien voor het afbreken van afval op meer plaatsen in het hele land --- zonder dat er giftige bijproducten . Dezelfde krant merkt op dat saneringskosten voor alle Amerikaanse gevaarlijk afval sites met behulp van de huidige technologie naar schatting meer bedragen dan $ 1700000000000 , dus biologische zuivering zou kunnen blijken duurder ook.
Overwegingen

Volgens een januari 2010 artikel in de Genetic engineering and Biotechnology Journal , hebben diverse laboratoriumexperimenten al aangetoond dat transgene planten en microben zijn in sommige gevallen meer succes in het verwijderen of vernederende milieuverontreinigende stoffen . Er zijn nog steeds problemen die nog moeten worden overwonnen , echter, net als het waarborgen van de gewijzigde microben kunnen overleven in de bodem , waar ze worden gebruikt en bij de beoordeling van de impact op het milieu .