Soorten Aardwetenschappen

aardwetenschappen is een verzamelnaam voor een verscheidenheid aan disciplines die de aard en de evolutie van de aarde en andere planeten te bestuderen. Het omvat de studie van vaste gesteenten, de bodem en langs levensvormen op het oppervlak en in de Aarde . Dit omvat studie van de oceanen en onshore waterlopen evenals atmosferische processen boven het aardoppervlak . Dergelijke kennis kan worden toegepast op de studie van planeten in het zonnestelsel en daarbuiten . Geologie en haar toepassingen

Geologie is de studie van de fysieke geschiedenis van de aarde door middel van observatie en analyse van de rotsen aan de oppervlakte en eronder . Met deze analyses kunnen geologen de fysische processen in het binnenste van de aarde dat de vorm van het oppervlak en het leven daarop zijn gevormd afleiden . Geofysica is de fysica van geologische processen die wordt toegepast op de studie van het interieur van de aarde . Seismologie is de fysica van geologische risico's zoals aardbevingen, vulkaanuitbarstingen en aardverschuivingen . Gesteenten en mineralogie combineren geologie en scheikunde aan de samenstelling van gesteenten en mineralen in de Aarde te bestuderen . Paleontologen , ondertussen, bestuderen oude levensvormen op aarde door het onderzoek van fossielen . Deze discipline geeft aanwijzingen aan de leeftijd van de aarde en hoe het leven evolueerde op het
Oceanografie : . Currents and Life

Oceanografie is de toepassing van de fysica, de geologie , scheikunde en biologie in de studie van kustprocessen en de diepe oceanen . De oceanen het reservoir van de meeste warmte en koolstof de aarde . Hun interactie met de atmosfeer drijven het klimaat op aarde . Fysische oceanografie is de toepassing van de fysica en wiskunde in de studie van zeestromingen en is bijna een divisie van de natuurkunde. Bio - oceanografie gebruikt biologie , wiskunde en natuurkunde aan de oceaan biomassa te bestuderen . . Geologisch en geofysisch onderzoek van de zeebodem en de kustregio's geeft inzicht in de evolutie van de Aarde en de processen die de kusten vorm
Meteorologie : Weer en klimaat

Meteorologie , ook wel atmosferische wetenschap , is de observatie en analyse van processen binnen de atmosfeer van de Aarde . Meteorologen toepassing natuurkunde, wiskunde en scheikunde aan wind, regen en wolken en de weerpatronen die ze maken te bestuderen. Deze kennis wordt gebruikt om de prognose van de dagelijkse weer en katastrofisch gebeurtenissen zoals orkanen . Meteorologen werken met oceanografen om te begrijpen hoe de oceanen en de atmosfeer op elkaar inwerken om weerpatronen en klimaat langetermijntrends produceren . Biologen en chemici werken met meteorologen onderzoeken hoe atmosferische processen hebben beïnvloed en blijven leven op aarde beïnvloeden.
Planetary Science

Planetaire wetenschap is de toepassing van alle Aardwetenschappen in de studie van de planeten , manen , asteroïden en andere satellieten in het zonnestelsel en hemellichamen daarbuiten. Kennis van de geologie , fysica en chemie van de aarde wordt gebruikt om de oppervlakte-eigenschappen en sferen van lichamen in de ruimte te begrijpen en hoe ze kunnen zijn geëvolueerd . Astrobiologie is een divisie van planetaire wetenschap die de mogelijkheid van leven op andere planeten onderzoekt . Planetaire wetenschap onderzoekt niet alleen de evolutie van andere lichamen in de ruimte , maar het helpt om de positie van de aarde in het universum te begrijpen.