Science Fair projecten waarbij Light & Mood

De verbindingen tussen verlichting en menselijke emoties suggereren vele interessante mogelijkheden voor wetenschappelijk onderzoek. Bij het onderzoek van de effecten van verschillende verlichting stijlen op stemmingen proefpersonen ' , kunt u wijzigingen in een enkele stemming, zoals blijdschap volgen. Als alternatief kunt u wijzigingen in verschillende stemmingen op te nemen om te onderzoeken of verschillende soorten verlichting veroorzaken bepaalde stemmingen. Het ontwikkelen van een hypothese

Wetenschappelijke experimenten proberen te bewijzen of te weerleggen een bepaalde hypothese . Een hypothese is een educated guess over de manier waarop een deel van de wereld werkt . Bij de ontwikkeling van je hypothese , kies een enkel aspect van de verlichting om te studeren , zoals kleur , helderheid of type lichtbron . Zoek naslagwerken die eerder onderzoek over hoe dat aspect van verlichting beïnvloedt stemmingen van mensen te beschrijven. Gebruik de informatie die u naar een educated guess over een patroon dat u zou kunnen vinden vormen. Druk uw hypothese in een verklaring dat het resultaat dat u verwacht te vinden uitdrukt .
Controlling voor Variabelen

ontwerpen experimentele controles om ervoor te zorgen dat de effecten die u ontdekt worden veroorzaakt door uw experiment , niet door andere oorzaken. Stemming van een onderwerp kan worden beïnvloed door factoren zoals de recente veranderingen in dieet , lichaamsbeweging , slaap , relaties en stress . Een manier om rekening te helpen deze onvoorspelbare factoren is om de stemming elke proefpersoon gemeten aan het begin en einde van elke sessie . Dit zal u toelaten om uw resultaten te rapporteren in termen van veranderingen in de stemming het gevolg van de verlichting .
Meten Mood

meten stemmingen zullen nauwkeurig zorgvuldige proefopzet nodig . Een benadering is om een vragenlijst waarin uw proefpersonen rapporteren hun stemmingen direct te gebruiken . Bijvoorbeeld , kunt u elk onderwerp om te beoordelen op een schaal van 1 tot 10 hoe nauwkeurig de verschillende adjectieven beschrijven zijn stemming te vragen , met behulp van bijvoeglijke naamwoorden zoals blij, verdrietig , boos , apathisch en kalm . Een andere benadering is om vragen die u zal toestaan ​​om de stemming van het onderwerp af te leiden , zoals het gebruik van "Denk je klaar om te werken voelen ? " of " Wilt u genieten van het gezelschap van mensen op dit moment? "
Presenteren Uw resultaten

Bij de voorbereiding van uw resultaten presenteren op de wetenschap beurs , beginnen door te bepalen of dan niet uw resultaten ondersteunen de oorspronkelijke hypothese . Maak een scherm dat je experimentele methode wordt uitgelegd , hoe u gecontroleerde variabelen en welke resultaten u gevonden . Als je stemmingen proefpersonen gemeten met behulp van numerieke indicatoren , zoals een 1-op - 10 rating, kunt u grafieken die de patronen van uw experiment gevonden visueel representeren . Een paar fysieke objecten , zoals de verlichting werd gebruikt tijdens het experiment kunnen kijkers geven een sterker gevoel van verbondenheid met uw project.