Wat is antipodische Focus

? Wetenschappers en onderzoekers die seismische golven en shock dynamiek studie zijn geïnteresseerd in het vinden van het antipodale zwaartepunt teneinde antipodale effecten op aarde begrijpen - of met andere woorden , hoe verschillende punten van de aarde beïnvloed door een andere. Om het antipodale scherpstelling begrijpen , moet een persoon eerst weten wat een antipode is , en hoe het op bepaalde soorten effecten zoals vulkaanuitbarstingen en aardbevingen . Antipoden

tegenvoeters zijn twee diametraal tegenovergestelde punten op een planeet , of enig gebied , uitgezet op een lijn door het midden. Als je een lange spies in een bol van de Aarde zou kunnen brengen waar je maar wilde , helemaal door naar de andere kant , en de spies gepasseerd door het centrum van de wereld , waar de spies kwam zou het antipodale punt voor waar het ingevoerd worden . De symmetrieas wordt gebruikt om antipoden en antipodische effecten bepalen . Antipodische effecten heeft betrekking op het concept dat effect een punt van de antipoden een effect op de diametraal tegenoverliggende punt hebben . Dat wil zeggen, als de planeet zou worden getroffen door een meteoriet op een locatie , de antipodale punt voor die locatie kan ook worden getroffen .
Antipodale Focus

de antipodale aandacht is het fenomeen van hoe botsingsenergie verdeelt seismische golven na de verstoring van een van de antipoden . In een voorbeeld van een verticale impact op de planeet, kan de energie van de impact stuiteren - centrum en invloed hebben op verschillende punten langs de weg naar de antipode , in plaats van naar beneden of over het fotograferen direct naar de antipode . Het pad dat de energie die nodig is om de antipode bereiken is het antipodale focus. Als er een nieuwe antipodale as presenteert zich , als gevolg van een verschuiving in de uitlijning van de antipoden , energie vindt een nieuwe een pad naar beneden te reizen , waardoor de antipodale het oog te verliezen .
Voordelen

Het voordeel van het bestuderen antipodal focus dat wetenschappers en onderzoekers vooraf bepalen welke typen effecten zouden voordoen op verschillende punten op aarde of planeet op basis van een directe impact op een locatie . In een voorbeeld , kan de studie van antipodale focussen laten wetenschappers en onderzoekers erachter te komen wat het effect zou zijn als een meteoriet waren om te staken Australië of Bermuda, en hoe zo'n impact seismische golven van energie zou kunnen sturen naar de antipodale punten . Indien een significante impact zou voordoen , zou de studie van antipodale gericht mensen te helpen over de hele wereld bereiden dienovereenkomstig .
Overwegingen

Wetenschappers en onderzoekers gebruiken antipodale gericht om te begrijpen hoe bepaalde geografische verschijnselen kunnen zijn opgetreden als gevolg van een schok dynamiek aan een punt van een antipode duizenden of miljoenen jaren geleden . Door het identificeren van de antipoden op aarde , de oorsprong van de dingen zoals superswells - zoals de Stille Zuidzee Superswell - kan worden gerelateerd aan de antipoden tegenover waar een krater bestaat. Seismische tomografie technologie wordt gebruikt om de binnenste lagen van de aarde te bestuderen om schokgolven en hun relatie tot antipodale focussen begrijpen .