Fifth Grade Science Fair Projects betrekken Bananas

Experimenten met bananen , en weergegeven op wetenschap beurzen , zijn een manier voor kinderen om te leren over hoe levende organismen verval. Banana experimenten kunnen alles van de samenstelling van bananen naar hoe ze reageren met lucht in de omgeving te leren . Het is misschien een goed idee om de vijfde - klassers onderzoeksopdrachten toewijzen voordat u het experiment met bananen . Dit geeft hen de concepten achter ontleding leren voordat herscheppen wat ze weten van de klas. Ethyleen Experiment

Een wetenschap eerlijke project voor vijfde - klassers impliceert hoe bananen rijpen terwijl naast andere bananen . Dit leert studenten over het proces van hoe ethyleen , een gas bijproduct van ontbinding , van invloed op het rijpen van bananen . Alle bananen stoten gas en , in verschillende stadia van rijping , wat uitstoten dan anderen . Dit kan worden aangetoond in de rijping bananen experiment . Op de wetenschap beurs , weer een tros bananen en een enkele banaan die allemaal in de lucht voor dezelfde periode van tijd verlaten . Omvatten een blad waarin de wetenschappelijke methode , onderzoek , het doel, hypothese , experiment, en conclusie. Laat zien dat ethyleen geproduceerd door bananen naast elkaar versnelt het rijpingsproces van de andere bananen in een bos. Experiment

Benedictus Experiment
Benedictus toont een vijfde - grader hoe Benedictus oplossing suiker aanwezig in bananen versus groenten kan bepalen . Het is een manier om te laten zien wat voedingsmiddelen bevatten suiker . De chemische samenstelling van een banaan zal breken bij blootstelling aan Benedict oplossing . Benedict oplossing bestaat uit kopersulfaat , natriumhydroxide en tartanic zuur . Het kan meestal worden gekocht in een ijzerhandel . Leg een stuk banaan en een paar andere groenten in verschillende reageerbuizen en bedek met 30ml van Benedictus ' oplossing . Verhit de reageerbuizen over een brander met een tang . Als suiker aanwezig is, zal de oplossing oranje.
Bananen en gist

Foods zal meestal blijken beschimmeld na verloop van tijd , maar de effecten van gist op levensmiddelen is moeilijk te zien . Dit is een groot experiment voor een science fair , omdat de banaan niet daadwerkelijk zal schimmel maar gewoon weggevreten . Neem de binnenkant van twee bananen , gooi de schil en snijd de bananen horizontaal in het midden . Plaats twee helften in een plastic zak en de andere twee helften in een andere plastic zak . Strooi de gist op in een van de zakken bananen en markeer deze met de letter " Y" . Sluit de zakken en laat een paar dagen gaan door . Studenten kunnen brengen in de twee zakken aan de wetenschap eerlijke en tonen het uiterlijk van de banaan met de gist toegepast op het in vergelijking met degene die werd achtergelaten zonder gist. Een banaan verschijnt intact terwijl de andere weggevreten .
Bananen en oxidatie

Dit experiment laat zien hoe bananen bruin en wat kan worden gedaan om het proces te vertragen . Vul een aantal schalen met verschillende vloeistoffen zoals limoensap , water, zout water en olie . De schalen moeten worden geëtiketteerd om de resultaten te onderscheiden . Gebruik pH- strips die kunnen worden gekocht bij een bouwmarkt om het pH-niveau van elke vloeistof te bepalen. Leg stukjes banaan in de verschillende darmen en zet een andere banaan op een bord buiten de oplossingen . Je zal in staat zijn om de effecten van oplossingen op het bruinen zien en laten zien dat hogere pH niveaus betekenen een banaan zal sneller rijpen .