Belangrijkste elementen van een wetenschappelijk experiment

Experimenten zijn in het hart van alle wetenschappelijke ontdekkingen . Wetenschappers in elke discipline kan niet zomaar zeggen dat ze iets om waar te voelen en hoop dat mensen geloven hen. Zij hebben behoefte om te komen met een gestructureerde manier om te bewijzen de kans dat hun idee juist is . Dit wordt gedaan door middel van experimenten . Idee en Hypothese

wezen , ontdekking begint wanneer een wetenschapper heeft een idee over een bepaald wetenschappelijk principe of feit . Zijn hypothese is wat hij verwacht dat waar is en wat hij zal proberen om te controleren door middel van een experiment . De hypothese stelt hoe hij zich voelt het experiment zal zijn eerste concept te bewijzen. Wetenschap vereist nauwkeurigheid , dus hypothesen zijn zorgvuldig geschreven om precies uit te leggen wat de wetenschapper gelooft en hoe het experiment zal gaan over het aantonen van de nauwkeurigheid of toepasbaarheid van dat geloof .
Variabelen en Controls

meeste wetenschappelijke experimenten rekenen op een proces dat een aantal variabelen implementeert in een gecontroleerde omgeving . Sommige variabelen hetzelfde blijven gedurende het experiment , terwijl anderen te veranderen . In een dieet experiment , bijvoorbeeld deelnemers aan de " actieve " groep kan worden vitaminesupplement gedurende het experiment , terwijl hun oefenprogramma's zijn veranderd . Een groep " control " wordt gebruikt ter vergelijking met die in de actieve groep , die onder invloed van variabelen , en niet gemanipuleerd . Dit zorgt voor een soort van referentie voor de resultaten te vergelijken .
Observatie-en Documentatiecentrum

Zodra het experiment is opgezet , de uitvoeringsfase begint. De wetenschapper merkt alles wat er gebeurt en maakt gedetailleerde verslagen . Dus een wetenschapper meten van de bewegingen van mieren op temperatuur zou registreren de bewegingen van de mieren , de temperaturen die werden blootgesteld en eventuele andere factoren die het experiment kunnen beïnvloeden . Academische wetenschappelijke experimenten worden uitgevoerd met hoge aandacht voor detail in de observatie en documentatie fase .
Analyse en Conclusie

Nadat het experiment voltooid is , de gegevens die werd waargenomen is geanalyseerd . Tijdens deze fase een wetenschapper vergelijkt het resultaat aan de verwachtingen die hij had bij het begin van het experiment. Een eindrapport wordt geschreven dat eindigt met een verklaring dat de conclusie of het experiment ondersteund of weerlegd de hypothese , of als het experiment was niet overtuigend.