Wat is een onafhankelijke variabele in Quantitative Research

De fundamenten van kwantitatief onderzoek zijn variabelen en er zijn drie belangrijke soorten : afhankelijke , onafhankelijke en gecontroleerd . De onderzoeker zal een onafhankelijke variabele te manipuleren in een poging om het effect ervan op de afhankelijke of gecontroleerde variabele begrijpen . In andere gevallen waarin manipulatie geen optie , is de onafhankelijke variabele verondersteld een effect op de afhankelijke variabele hebben en een " variabele status " , maar vaak behandeld als een onafhankelijke variabele genaamd . Echter, om precieze conclusies te trekken over het effect van een onafhankelijke variabele , moet de wetenschapper een gecontroleerde variabele gebruiken voor consistentie. Definitie

Een onafhankelijke variabele is een variabele in het onderzoek dat een verandering veroorzaakt - of wordt vermoed zal een verandering veroorzaken - met andere variabelen in het onderzoek . Wetenschappers kunnen de onafhankelijke variabele regelen om die veranderingen te monitoren of hij kan een verandering veronderstellen en te onderzoeken of deze wijziging van de overige variabelen .
Hoe werkt

Let 's zeggen onderzoeker wil de groei van koffiebonen bestuderen . De afhankelijke variabelen van deze studie omvatten het aantal koffiebonen gebruikt , het gewicht van de planten , hoogte van de plant , de grootte van de bladeren en de tijd die de plant volwassen .

De onafhankelijke variabelen invloed op de resultaten van de afhankelijke variabele . Deze variabelen kunnen de hoeveelheid water aanwezig is , het gebruik van kunstmest , de hoeveelheid kunstmest gebruikt en worden gemeten ; de hoeveelheid blootstelling aan zonlicht zal ook invloed hebben op de afhankelijke variabelen .
Controlled Variable Belang

Als een wetenschapper wil om te controleren hoe twee verschillende soorten meststoffen ( onafhankelijke variabelen ) invloed hebben op de groei van de koffiebonen , zal hij nodig om alle andere variabelen te controleren . Eerst moet hij hetzelfde soort koffiebonen en dezelfde hoeveelheid meststof beide sets planten groeien . Hij moet ervoor te zorgen dat beide worden blootgesteld aan dezelfde hoeveelheid water , zonlicht en temperaturen . Deze worden allemaal gecontroleerd variabelen voor het onderzoek .
Status Variable

In sommige situaties kan een onderzoeker niet manipuleren van een onafhankelijke variabele , hoewel het een effect heeft op de afhankelijke variabele kan hebben . Als technische term wetenschappers kunnen ook deze onafhankelijke variabele als een variabele status , maar behandelen als een onafhankelijke variabele resultaten van onderzoek en opnemen verder .

Als bijvoorbeeld sociale wetenschapper probeert een kwantitatieve studie het roken van sigaretten en longkanker , kan hij niet etniciteit van het geslacht van de afzonderlijke vakken te manipuleren ; hoewel hij vermoedt dat beide onafhankelijke variabelen kan de reactie van het lichaam om het roken van sigaretten te beïnvloeden. Deze worden aangeduid als de status van variabelen en de wetenschapper kan kijken voor consistente effecten in zowel gender en etniciteit , terwijl het vergelijken van de resultaten naar andere etnische groepen en het andere geslacht , om de impact van de onafhankelijke variabele vast te stellen .