Hoe een Investigatory Project Report Zorg

Een onderzoekscommissie project is een wetenschappelijk project met een experimentele element . In het project te schrijven op, meld uw oorspronkelijke hypothese , experimentele methode , bevindingen en gebieden beschikbaar voor verdere studie . Het punt van het rapport project is tweeledig . Eerst moet u de wetenschappelijke vraag die je aan het onderzoeken waren en het antwoord dat je gevonden te uiten . Ten tweede , moet u het ontwerp en de werkwijze van het experiment duidelijk genoeg dat een andere wetenschapper uw resultaten kunnen repliceren met alleen het verslag voor referentie uitleggen . Instructies
1

Schrijf je experimentele hypothese . De hypothese drukt de relatie die je verwacht te vinden tussen de twee factoren in een wetenschappelijk proces . Bijvoorbeeld , kan de hypothese dat planten die meer water krijgen sneller groeit dan planten die minder water ontvangen . In dit geval dienen beide factoren hoeveelheid water en groeisnelheid . Kopen van 2

Noteer de inrichting u in uw proefopzet . Zorg ervoor dat u specifiek aangeven welke soorten en hoeveelheden van elk item dat u gebruikt . Geef voldoende detail dat iemand anders elke relevante factor in het experiment kon repliceren .
3

Beschrijf de experimentele methode u ontwikkeld , met inbegrip van zowel de theorie erachter en de specifieke stappen van uw experiment . Voor de theorie , onder welke variabele je systematisch veranderd en hoe u de resultaten gemeten , in aanvulling op wat de stappen die je nam om de andere variabelen constant te houden . Voor de methode , schrijf duidelijke stap - voor-stap instructies over hoe u de resultaten opzetten van de apparatuur , voerde de processen van het experiment en gemeten .
4

Schrijf de afsluiting van uw experiment in termen van de oorspronkelijke hypothese . Onder meer of de hypothese was goed of fout (of als het experiment was niet overtuigend ) en bieden gegevens die u in het experiment om een ​​back- up van uw bevindingen verzameld . Eindig met het beschrijven van manieren zou je het experiment te verbeteren als je het uitgevoerd in de toekomst weer , en aanverwante gebieden van de studie nog voor anderen te verkennen .