Wat zijn Stikstof Rings

? Er is veel stikstof terug te vinden op de planeet Aarde . In feite , ongeveer 78 procent van de atmosfeer is stikstof , dat is atoomnummer 7 In het hele universum , stikstof is de vijfde meest voorkomende element . Het veronderstelt gasvormige toestand bij kamertemperatuur . Zoals andere elementen stikstof heeft de mogelijkheid om ringen te vormen . Dat kan stikstofatomen elektronen met andere atomen delen met sterke bindingen in ruwweg de vorm van een ring . Het vormen Ringen

Het element dat de meeste van nature vormt ringen en andere soorten obligaties is koolstof . In feite , koolstof zeldzaam bij elementen in dat geen andere elementen om ringen te vormen nodig ; koolstofatomen kan ringen met alleen andere carbon elementen maken . Inderdaad , wanneer stikstofatomen ringen vormen ze meestal doen met koolstofatomen . Koolstof en stikstof bindingen zijn een van de meest voorkomende bindingen in alle scheikunde , ook. Ze vormen een covalente binding , wat betekent dat ze elektronen delen . Stikstof ook vaak obligaties met waterstof om ammoniak te maken.
Pyrimidinen

Een veel voorkomende vorm van stikstof ring is een pyrimidine . Dit is een ring met zes atomen in het. De stikstofatomen neemt de eerste en derde posities van de ring . Pyrimidines bijzonder belang voor de mens zijn die dienen als bouwstenen van RNA en DNA; namelijk , thymine , die in DNA uracil , die in RNA en cytosine , in beide .
Purines

ander belangrijk stikstofvormen ring is een purine . Purines in lichaamscellen en in veel van het voedsel mensen eten . Veel vlees (vooral nieren ) en eiwitrijke voedingsmiddelen zijn ook belast met purines . Purines worden afgebroken door het lichaam van de spijsvertering in een stof genaamd urinezuur , die helpt om de vaten van de bloedsomloop te beschermen .
Conclusie

Alles wat we zien en horen ofwel een element of combinatie van elementen . Stikstofatomen , en de ringen die atomen met koolstof, behoren tot de meest behulpzame en van vitaal belang in onze omgeving . Stikstof ringen vormen de verbindingen die ons in staat door te geven aan onze genen , ons voorzien van energie , en bieden ons bescherming. Inderdaad , is het element stikstof voor het eerst ontdekt in 1772 , maar vandaag gaan we nog ontsluiten zijn vele verbazingwekkende geheimen .