Zwavel Experimenten

Zwavel is het 16e element in het periodiek systeem . Hoewel de spelling in het Amerikaans Engels werd veranderd in " zwavel " in een poging tot vereenvoudiging , is het nog steeds vaak gespeld als " zwavel ", vooral in het Engels - sprekende landen buiten Amerika . Zwavel is niet-metalen , een gele kleur en gemakkelijk gecombineerd met andere elementen , met name in aanwezigheid van warmte , maar het is onoplosbaar in water . De meest voorkomende derivaat van zwavel zwavelzuur , die op grote schaal wordt gebruikt in het werken met industriële grondstoffen . Laboratorium

Door de bereidheid waarmee het wordt gecombineerd met andere elementen onder hitte , zwavel wordt vaak gebruikt in laboratoriumexperimenten . In sommige gevallen vormt verbindingen die pyrotechnische displays produceren . Zwavel verbindingen worden gebruikt in vuurwerk, zwart poeder en zelfs gewone wedstrijden . Een van de meest bekende verbindingen is gevulkaniseerd rubber . Toen Charles Goodyear verhit een mix van rubber en zwavel , het produceerde wat leek een bijna nieuwe stof , een rubber dat flexibel, maar toch stevig met een grote treksterkte was . Door het proces van experimenteren , hebben wetenschappers ontdekt wat gebeurt als zwavel wordt gebonden met de meeste andere elementen of stoffen . Maar soms , zoals de ontdekking van vulkaniseren , het scheppen van een band brengt verrassingen .
Agrarisch

Zwavel is een noodzakelijke voedingsstof voor veel planten en dieren leven . Het wordt gebruikt in commerciële meststoffen. Landbouwkundig onderzoek wetenschappers testen verschillende mengsels en verbindingen van zwavel en hun effecten op de verschillende soorten gewassen en planten leven . Wetenschappers aan de Universiteit van Cambridge in een tropische studie 1989-1990 die zwavel behandelingen verhoogd tot de bodem waar maïs geproduceerd consistent hogere graanopbrengst . Experimenten op de beste mix en het systeem voor de verschillende gewassen hebben de weg vrijgemaakt voor een dramatische toename van de opbrengst per hectare .
Volksgezondheid

Zwavel is een belangrijke element bij de vorming van het leven op aarde . Verscheidene belangrijke aminozuren worden gevormd met zwavelverbindingen . Terwijl elementaire zwavel is niet giftig , vele zwavelhoudende derivaten zijn zeer toxisch en kan een reeks verwoestende fysieke , neurologische en gedragseffecten produceert . Zwavel is ook een hoofdbestanddeel van de zure regen die kan doden een scala aan flora en fauna , terwijl het gooien van complexe ecosystemen uit balans . Omdat sommige vormen van zwavel zijn van vitaal belang voor het leven en andere zijn dodelijk giftig, gebruiken wetenschappers experimenten om te bepalen wat het effect van verschillende zwavelverbindingen hebben en in welke hoeveelheden ze van vitaal belang zijn , inert of schadelijk .
Kristallen

in de meest voorkomende natieve elementaire toestand , zwavel in vaste geelachtige kristallen . In combinatie met diverse metalen sulfiden maken , zwavel vormt talloze soorten kristallen . Onder de gemeenschappelijke metalen , alles behalve aluminium, ijzer en magnesium worden verkregen uit sulfiden . Hoewel ijzer niet wordt gewonnen uit sulfiden , de stof genaamd pyriet is gewoon een ijzersulfide . Experimenten op hoe de verschillende metalen sulfiden en kristallen worden gevormd helpen bepalen wat de geologische en de weersomstandigheden zijn het meest prominent in de vorming van de sulfiden . Deze experimenten helpen zowel om te voorspellen waar dergelijke metalen meest gemakkelijk kan worden gevonden en hoe het meest efficiënt pak het metaal uit de sulfide .