Onderwerpen voor Organische Chemie

Organische chemie is de studie van koolstofverbindingen . Anorganische verbindingen geen koolstof bevatten . Organische chemie is toepasbaar op een grote verscheidenheid van leven op aarde . Elk organisme dat niet synthetiseren koolstof uit koolstofdioxide verbruikt en bestaat uit koolstof zelf . Organische verbindingen worden gebruikt om een groot aantal producten te creëren , van energiebronnen tot synthetische materialen . Geschiedenis

De basis van de organische chemie werd gelegd zonder de hulp van sterk vergrotende microscopen . In feite is de structuur van organische moleculen ontwikkeld zonder microscopen niet significant verschillend van de structuur van moleculen nauwkeurig gemeten . Ruiken, proeven of het observeren van de viscositeit waren drie fundamentele methoden die worden gebruikt om verbindingen te identificeren . Meer geavanceerde methoden inclusief het testen van een verbinding van de dichtheid , brekingsindex en smelten of het kookpunt . Chemici ontdekt de manier verbindingen te bedienen door het observeren van miljoenen en miljoenen van deze verbindingen in wisselwerking met andere verbindingen .
Carbon

Carbon is een uniek element . De obligaties zijn zo sterk , atomen van koolstof kunnen lange ketens vormen. De sterkte van de ketens blijkt uit materialen zoals diamant en grafiet . Diamanten hebben een rooster structureel patroon , terwijl het patroon van grafiet is honingraat . Belangrijker , de banden carbon creëert koolstof - koolstof en blijven sterk bij de interactie met andere elementen . Dit maakt carbon om veel verschillende soorten van stabiele verbindingen zoals koolwaterstoffen te creëren.
Landmark Discoveries

Verschillende ontdekkingen markeerde de groei van het domein van de organische chemie. In 1874 , JH Hoff stelde koolstofverbindingen vormen een tetrahedrale patroon . Voorheen kon chemici niet eens worden over de structuur van de atomen . Hoff suggereerde ook het idee van vrije rotatie in de vorming van isomeren . Een roterende isomeer wordt gevormd wanneer de helften van een isomeer vrij wordt geroteerd op de koolstof - koolstof binding . Aromatische verbindingen schaamrood chemici , omdat hun gedrag abnormaal was . In 1825 , Michael Faraday voorgesteld dergelijke verbindingen worden gevormd door een hexagonale ring . De ring zelf is samengesteld uit afwisselende koolstof- koolstof bindingen .
Toepassingen

Organische chemie , die de studie van wat bestaat uit levende organismen , kent vele toepassingen . Alcohol zuurstof en waterstof gebonden met alkaan , een koolwaterstof . Propanol een en twee , ethanol en methanol zijn de vier meest voorkomende vormen van alcoholen . Propanol wordt gebruikt in alcohol . Ethanol wordt gefermenteerd met suiker voor alcoholhoudende dranken . Organische chemie wordt ook toegepast op de farmaceutische en organische meststoffen . In tegenstelling tot anorganische meststoffen , geen organische meststoffen niet meteen een verandering in de pH van de bodem veroorzaken . Ze bieden ook een grote hoeveelheid essentiële stikstof die vrijkomt in de bodem langzamer dan anorganische meststoffen .