Scope & amp ; Opwinding in de natuurkunde

natuurkunde is misschien wel de belangrijkste van alle natuurwetenschappen . Het gaat in de eerste plaats met de studie van de materie en hoe het beweegt . Natuurkundigen gebruiken hun intuïtie , natuurkundige wetten en wiskundige tools waarmee modellen beeltenis beweging van objecten , zoals de omwenteling van de aarde rond de zon of de beweging van een elektron in een atoom te ontwikkelen. Small - Scale Physics

De kleinschalige fysica deals met atomaire en subatomaire deeltjes . Hoe deze deeltjes gedragen in bepaalde situaties wordt gemodelleerd en bestudeerd op dit gebied . Het toepassingsgebied van de fysica in dit gebied tamelijk breed variërend van studies op atomair niveau diep op het fundamentele deeltjes niveau . De fundamentele deeltjes , zoals elektronen en quarks , zijn degenen die deel uitmaken van alle materie . Het is de moeite waard te vermelden dat de macroscopische of grootschalige gedrag van materie is gekoppeld aan de kleinschalige gedrag van atomen en subatomaire deeltjes . Bijvoorbeeld , de elektrische stroom die door een draad hangt af van hoe de elektronen doorheen bewegen .
Large - Scale Physics

De grootschalige of macroscopische natuurkunde gaat over beweging en het gedrag van de grote lichamen . De reikwijdte van de natuurkunde op grote schaal overspant gebieden zoals astrofysica , mechanica en thermodynamica . De studie van de hemellichamen , zoals de beweging van ons zonnestelsel ten opzichte van het centrum van ons sterrenstelsel , wordt gedaan door astrofysici die wetten van de fysica en experimenteel bewijs te gebruiken om modellen die zulke bewegingen te beschrijven ontwikkelen. De beweging van de aardse massa's , zoals een swingende honkbalknuppel , wordt onderzocht op het gebied van de mechanica . De mechanica van grootschalige studies is voornamelijk door de wetten van Newton bedacht , terwijl de monteurs op kleine schaal wordt onderzocht via een andere tool, genaamd de kwantummechanica . Thermodynamica deals met de beweging van de massa en de afhankelijkheid van de temperatuur .
Elektromagnetisme en optica

Elektromagnetisme is de studie van de voortplanting van elektromagnetische golven , zoals radio golven , door de materie en ruimte . Alle draadloze communicatie wordt uitgevoerd over elektromagnetische golven . In feite , het licht is ook een elektromagnetische golf , en de studie valt in dit gebied van de natuurkunde . Met begrip van hoe deze golven kan worden geproduceerd , verzonden en ontvangen , heeft op het gebied van telecommunicatie enorme sprongen gemaakt in de afgelopen decennia . Het gebied van de optica zich bezighoudt met de studie van de lichtemissie , de verspreiding en verzameling . Alle camera lenzen zijn ontwikkeld volgens de wetten van de optica door optische natuurkundigen ontdekt . De Hubble telescoop die wetenschappers in staat heeft gesteld om diep in de ruimte is ontworpen en ontwikkeld met de hulp van deze wetten .
Opwinding in de natuurkunde

Physics is een immens spannende veld van de studie . Bijvoorbeeld, in astrofysici bestuderen planeten , zonnestelsel , sterrenstelsels en hun interactie met elkaar . In deeltje bestuderen fysici hoe subatomaire deeltjes zich gedragen in verschillende situaties en hoe hun ensemble definieert materie en haar eigenschappen . In halfgeleiderfysica de beweging van elektronen halfgeleiders en hoe deze worden gebruikt voor de ontwikkeling van elektronische componenten worden onderzocht . De stralingsfysici bepalen hoe straling door materie en hoe het gebruikt kan worden op gecontroleerde wijze ten bate van de mensheid beweegt . De wetten van de fysica worden gebruikt om de trajecten van de spaceshuttles en satellieten te berekenen in banen rond de aarde . Gaat dieper , fysica biedt tools om de fundamentele vraagstukken te bestuderen , zoals hoe het heelal ontstond .