Wat zijn de groep Bijen

? De groep geleedpotigen is de naam gegeven aan een groep van wezens die vergelijkbare fysische externe en interne kenmerken delen, maar zijn divers op vele andere manieren . De soorten dieren die tot deze groep omvatten spinnen , vliegen , duizendpoten en schaaldieren . Geleedpotigen omvatten soorten die levensvatbaar in ecosystemen op het land zijn in water en zelfs in de lucht . Geleedpotige Diversiteit

Insecten zijn zeer talrijk en divers. Meer dan een miljoen soorten geleedpotigen zijn opgenomen , maar er kan nog veel meer in de regio's , zoals regenwouden , die nog niet zijn ontdekt door de mens. De dieren die tot de geleedpotigen phylum veel talrijker dan in andere phyla . Geleedpotigen goed voor meer dan 75 procent van alle ontdekte levende en gefossiliseerde dieren. De leefgebieden van deze succesvolle groep zijn ook gevarieerd , met verschillende soorten in staat van het leven in bijna elk type habitat op aarde . Geleedpotigen ook variëren sterk in grootte , gewicht en uiterlijk.
Gemeenschappelijke kenmerken

Hoewel soorten geleedpotigen sterk kunnen verschillen in uiterlijk , zijn er een aantal functies die alle geleedpotigen hebben met elkaar gemeen . De eerste is het exoskelet , dat is gemaakt van een stevig verbinding genoemd chitine . Dit biedt geleedpotigen met bescherming en kracht , evenals het beperken van waterverlies . Het exoskelet moet stal op verschillende ontwikkelingsstadia te zorgen voor meer groei . Een ander gemeenschappelijk kenmerk van alle geleedpotigen is het gesegmenteerde lichaam , zowel extern als intern . In geleedpotigen , het vaatstelsel is geopend . Dit betekent dat ze bloedvaten en hart maar meestal bloedvaten niet . In plaats daarvan wordt het bloed getransporteerd door een reeks van holten of sinussen , die weefsels en organen te voorzien van een bloedtoevoer . Geleedpotigen ook in het algemeen zijn verbonden benen of dergelijke aanhangsels , afhankelijk van de vraag of deze zijn gewijzigd in de tijd.
Subphyla

Wonen geleedpotigen kunnen worden onderverdeeld in vier grote subphyla , de volgende fase van het klassement na de stam , of de groep , geleedpotigen . Een van deze subphyla is hexapoda hoofdzaak bestaande uit insecten, die kan worden verdeeld in een groot aantal soorten . De subphylum Chelicerata bevat wezens , zoals spinnen en hoefijzer krabben , die monddelen die aanhangsels aan de voorkant van de mond , een bewerking van de benen onder hebben . Schaaldieren is de naam gegeven aan een ander subphylum van geleedpotigen . Deze groep omvat schaaldieren , die voornamelijk leven in het water . Het uiteindelijke subphylum is Duizendpoten , bestaande uit dieren , zoals duizendpoten en miljoenpoten .
Fossielen

Fossielen tonen aan dat geleedpotigen hebben bestaan ​​op aarde honderden miljoenen jaren . Trilobieten waren een soort van geleedpotigen die meer dan 240 miljoen jaar geleden uitstierven . Fossielen tonen aan dat deze levende wezens deelden vele elementen met moderne geleedpotigen , zoals de gesegmenteerd lichaam en een lijn van symmetrie die loopt van kop tot staart .