The Planets van Andromeda

Wanneer astronomen spreken over Andromeda , ze kunnen verwijzen naar twee verschillende entiteiten in de ruimte. De eerste is een sterrenstelsel , vond meer dan 2,5 lichtjaren verwijderd van de Melkweg , officieel genaamd Messier 31 , maar algemeen bekend als de Andromedanevel . Het is de dichtst spiraalstelsel en spanningspieken dichter bij de Aarde elk jaar . Onder normale omstandigheden , zou het onmogelijk zijn om alle planeten in dit sterrenstelsel te zien vanwege de afstand van de aarde , maar in 2009 het zwaartekrachtsveld van een dichter object fungeerde als een vergrootglas naar M31 , waardoor wetenschappers een enkele planeet is er te vinden. Dit verschijnsel heet microlensing . De andere entiteit is formeel aangeduid als Upsilon Andromedae , een ster in het Melkwegstelsel . Drie grote gasvormige planeten zijn ontdekt rond deze ster . Zowel de melkweg en de sterren hun naam verworven door zijn gelegen rond de Andromeda constellatie . Messier 31 Planet

In 2009 , wetenschappers ging het publiek met de ontdekking van een unieke planeet in de buitenste regionen van M31 . Toen ze voor het eerst de planeet waargenomen in 2004 , tijdens de microlensing evenement , veronderstelden zij ze zagen twee sterren om elkaar heen draaien . Door middel van uitgebreide studie en simulaties , later kwamen ze tot de conclusie dat wat ze eigenlijk gezien had was een gasvormige planeet , ongeveer zes keer de grootte van Jupiter , een baan rond een grotere ster .
Upsilon Andromedae Planet 1

Astronomen vonden de eerste planeet cirkelen Upsilon Andromedae in 1996. het is het binnenste van de drie planeten en bevat ten minste drie vierde van de massa van Jupiter . Het ligt zeer dicht bij de ster en draait eens in de 4.6 dagen . Dat is slechts 15 procent van Mercurius afstand tot de zon de aarde . Wetenschappers zijn verbaasd over hoe en waarom zo'n grote planeet zijn ster zo nauw kunnen omcirkelen .
Upsilon Andromedae Planet 2

Wetenschappers ontdekten het midden planeet die Upsilon Andromedae na jaren van onderzoek naar de reden waarom de ster leek teveel krachten trekken daarop hebben . Het is twee keer de massa van Jupiter en cirkels zijn ster net iets beter dan de Aarde cirkelt de zon. Zijn baan duurt 242 dagen in beslag , waardoor het lijkt in afstand en het pad naar Venus .
Upsilon Andromedae Planet 3

Planet 3 van Upsilon Andromedae werd ontdekt toen de tweede planeet heeft de verstrooide bewegingspatroon van de ster niet verklaren . Astronomen bestudeerden de wiebelende ster en gevonden door middel van uitgebreide simulaties die drie grote , gasvormige planeten zouden kunnen samenwerken in stabiele banen eromheen . Deze buitenste planeet heeft een massa vier maal die van Jupiter en cirkels de ster eens in de drie en een half jaar . Zijn baan is ovaal van vorm . De drie-sterren zonnestelsel kon , met meer studie, volledig vernieuwen van de wetenschappelijke theorieën over hoe planeten gevormd worden .