Hoe maak je een Bio Signature Detect

Zolang mannen en vrouwen hebben gekeken naar de sterren , we hebben gedroomd dat het leven zou kunnen bestaan ​​op andere planeten en in andere sterrenstelsels . In de afgelopen jaren heeft de NASA een reeks sondes naar Mars gestuurd , in de hoop een biosignaturen detecteren - een teken dat het leven van een soort kunnen bestaan ​​, of kan eenmaal hebben bestaan ​​, anders dan in de aarde plaatsen . Evenzo NASA gebruikt ruimtetelescopen om water werelden in een baan rond andere sterren te identificeren. Overal waar water bestaat, leven - of het nu ET , of microben zwemmen in oceanen andere werelden ' - kunnen ook voorkomen . Instructies
1

sondes naar Mars te sturen om te zoeken naar het water , een van de essentiële eisen voor het leven . Krachtige camera's aan boord van een baan om ruimtevaartuigen hebben bewijzen van eerdere waterstroom binnen Mars kraters ontdekt . In 2008 , de Phoenix Mars lander gedetecteerd hedendaagse waterijs in de buurt van de planeet noordpool . In 2004 , de Spirit rover ontdekte bewijs van waterrijke geschiedenis van Mars in een rots genaamd " Humphrey . " Het kopen van 2

Plaats een eng gerichte camera op een satelliet met een ultra - hoge kwaliteit digitale camera , en observeren een klein stukje van de hemel over een aantal jaren naar de aarde - sized planeten te detecteren met banen vergelijkbaar met de Aarde in andere zonnestelsels . De Kepler ruimtetelescoop , gelanceerd in 2009 , is precies dat te doen , op zoek naar de verklikker veranderingen in helderheid dat de aanwezigheid van planeten te onthullen . Meer dan drie jaar van de studie , astronomen verwachten dat de missie naar aardse planeten binnen de zogenaamde " bewoonbare zone " van sterren te identificeren. Analyze this publiek beschikbare gegevens , op zoek naar het licht handtekeningen van kandidaat- planeten op tekenen van water , methaan en andere indicatoren die het leven aanwezig kan zijn .
3

ruiken Mars methaan , met behulp van hoge - dispersie infrarood spectrometers gehecht aan krachtige Aarde - telescopen . Hoewel het niet een open - en - uitgemaakte zaak vormen , de aanwezigheid van methaan sterk vermoeden dat de biologische activiteit kan gebeuren . De ontdekking van methaan op Mars ' sfeer opgeschrikt wetenschappers in 2003. Toch zijn de onderzoekers later vastgesteld dat het gas bestaat alleen in specifieke regio's , wat erop wijst dat geologische activiteit kan verklaren.
4

Analyseer de lichtspectra van werelden cirkelen verre sterren . Plannen NASA omvatten ruimtevaartuig kunnen scheiden Gezien baan planeten van die van de veel helderder sterren waarrond ze draaien zijn. Onderzoekers van de Universiteit van Oxford Environmental Change Institute hebben wiskundige technieken ontwikkeld voor het onderscheiden van de aanwezigheid van meercellig leven van de spectra van het licht van werelden rond andere sterren . Ze beweren dat ze kunnen vertellen , bijvoorbeeld , of de planeet heeft bossen .
5

Stuur probes die de ijzige oppervlakken van Europa en Ganymedes , die manen van Jupiter zijn , en Enceladus doorboren zou zijn , die draait Saturnus . Gegevens van de Galileo en Cassini ruimtesonde suggereert dat waterige oceanen onder de ijzige oppervlakken van elke maan liggen . NASA 's plannen op lange termijn omvatten sondes dat het water dat onder het ijs ligt zal proeven , mogelijk detecteren tekenen van meercellig leven .

Plaats
6 meteorieten afkomstig van Mars onder een microscoop , en zoeken naar tekenen van het oude leven . Zulke meteorieten vallen naar de aarde vaker dan je zou denken . In 1996 wetenschappers bestuderen de Martiaanse meteoriet ALH84001 beweerd bewijs voor het verleden bacteriële leven in de rots te hebben ontdekt . Sindsdien Andere deskundigen betwist de vordering , maar het bewijsmateriaal afkomstig van ALH84001 blijft het dichtst dat wetenschappers nog zijn gekomen om het detecteren van een echte bio handtekening van een andere wereld .