De verschillen in Galileo & Copernicus

Galileo Galilei leefde 1564-1642 De Italiaan speelde een belangrijke rol in de ontwikkeling van de moderne astronomie , die rechtstreeks bijdraagt ​​tot de sterrenkunde en natuurkunde . . Nicolaus Copernicus Polen leefde tussen 1473 en 1543 . De Pool bijgedragen aan wiskunde en astronomie , met het argument dat de zon stilstaat in het centrum van het universum en dat de aarde draaide rond het. Hij voerde ook aan dat de afstanden van de planeten tot de zon gerelateerd aan de grootte van hun banen , die bekend kwam te staan ​​als het heliocentrische kijk op het universum . Kerk Botsingen

Galileo maakte ontdekkingen die gemeente ambtenaren geschokt, waardoor velen weiger te kijken door zijn telescoop vanwege de overtuiging dat de duivel manipuleerde de telescoop . Zijn conflicten met de kerk leidde uiteindelijk tot de kerk dwingt hem herroepen en besteden de rest van zijn leven onder huisarrest . Copernicus werd nog aangemoedigd door de kerk om het universum dan Galileo was geweest studeren , hoewel hij enigszins werd ontmoedigd omdat de geestelijkheid zag zijn theorieën als oneens met de Bijbel . Copernicus vertraagde de publicatie van "On the Revolutions ', een zes- boekenreeks over astronomie . Het eerste boek van " Op de Revoluties " legde belangrijkste bijdrage Copernicus ' , het heliocentrische kijk op het universum . De vertraging gevolg van de tijdrovende astronomische observaties en wiskundige bewijzen nodig zijn boek voltooien . Copernicus had niet zo veel toegang tot dezelfde kwaliteit telescoop dat Galileo had toegang tot , maar hij kwam te bouwen zijn eigen outdoor observatorium in 1513 .
Zon

Copernicus zei de retrograde beweging van de planeten komt uit een illusie die door de beweging van de aarde . Hij vertelde hoe de aarde maakt een dagelijkse rotatie , en een jaarlijkse revolutie van het midden , en een jaarlijkse omwenteling van de hellingshoek . Al deze maken de zon lijkt alsof het beweegt .

Tegenstelling tot Copernicus , Galilei was in staat om de zon direct studeren met zijn telescoop . Hij ontdekte dat zonnevlekken waren op de zon. Door te kijken naar de zon , Galileo ging uiteindelijk blind . Galileo ontdekte ook de zon gedraaid , waardoor de rotatie van de Aarde lijken minder verrassend. Zijn ontdekkingen overtreden van de mening van de kerk die de hemel nooit veranderd .
Moons

Galileo merkte de vier helderste manen roteren rond Jupiter . Deze ontdekking toonde aan dat objecten rond grotere objecten , die nog grotere objecten geroteerd rond , wat een argument tegen de copernicaanse systeem weerlegd kon draaien. Het argument tegen de copernicaanse systeem was dat als de aarde cirkelde rond de zon en de maan cirkelde rond de aarde , de aarde zou de Maan achter te laten zoals het verplaatst zijn baan . Het feit dat Venus had fasen ook gecontroleerd de copernicaanse systeem .
Fysica

Galileo ontdekte het concept van de traagheid , het idee dat een object in een staat van beweging blijft in beweging totdat een externe kracht inwerkt op het. Galileo besefte dat objecten in beweging te stoppen hun beweging omdat er verborgen wrijvingskracht ernaar handelen . Copernicus vooral gericht op astronomie en werkte niet direct uit te voeren op de natuurkunde.