De fasen van Neptunus

In 1989 brak de Voyager 2 ruimtesonde een opvallende foto van de planeet Neptunus in halve maan fase . Zoals met de fasen van de maan , kan de relatieve posities van de zon , de planeten en de kijker het verschijnen van verschillende fasen in de planeten het dichtst bij de aarde veroorzaken , maar Neptunus verschijnt altijd volledig verlicht , gezien vanaf het aardoppervlak . Planetaire fasen

Toen Galileo eerst de schijngestalten van Venus waargenomen , gebruikte hij zijn ontdekking aan de rotatie van de planeten rond de zon te bevestigen. Net als Venus , Mercurius gaat ook door fasen , toenemen en afnemen als het door zijn baan beweegt . Mars is de enige planeet die lichte fase variaties toont . De andere buitenste planeten , met inbegrip van Neptunus , nooit tonen significante fasen gezien vanaf de Aarde .
Neptune 's Discovery

In 1846 Franse astronomen bevestigden het bestaan ​​van Neptunus , die was verdacht voor decennia. Neptunus werd voor het eerst zich met de begeleiding van wiskundige voorspellingen en was de eerste planeet ontdekt te worden op deze manier. Na Uranus werd ontdekt in 1781 , astronomen waargenomen onregelmatigheden in zijn baan en de hypothese dat de aantrekkingskracht van een onbekende planeet die verantwoordelijk zou kunnen zijn. Echter , deze vermoedens werden bevestigd , totdat een Franse wiskundige genaamd Urbain Jean Joseph Le Verrier trok de aandacht van astronomen met zijn berekeningen , wat leidt tot de ontdekking van de planeet .
Neptunus en Voyager 2

Voyager 2 was de eerste - en tot nu toe enige - ruimtevaartuig aan Neptunus te bereiken , en tijdens zijn 12 jaar durende reis door het zonnestelsel , het verzamelde veel van de informatie astronomen momenteel over de planeet. Omdat Voyager 2 in staat was om de planeet te bekijken vanuit verschillende hoeken dan kan worden waargenomen vanaf de aarde , de camera's waren in staat om Neptunus te vangen in verschillende fasen , van halve maan tot volle .
Waarnemen Neptunus

Net zoals Uranus , Neptunus verschijnt blauw van kleur als gevolg van het methaan in de atmosfeer . Neptune's omgeving is tumultueuze , met hogere windsnelheden dan elke andere planeet , met een kloksnelheid van 1500 mijl per uur . Een grote ronde storm bekend als de Grote Donkere Vlek , vergelijkbaar met Jupiter de Grote Rode Vlek , beweegt westwaarts tegen ongeveer 745 mijl per uur over Neptunus. Meerdere donkere ringen rondom Neptunus , en acht manen van de planeet .