De oudste menselijke fossielen

Fossielen worden gevormd wanneer organismen sterven onder omstandigheden die gunstig zijn voor het behoud en vervolgens begraven onder lagen ( lagen ) van de rock . Paleontologen kan de leeftijd en de volgorde van de verschillende fossielen op basis van het stratum dat de rots vandaan komt en door te kijken naar de inhoud van de verschillende radio-isotopen ( radioactieve atomen ) binnen het fossiel te bepalen. Talrijke fossielen van mensen en menselijke voorouders zijn opgegraven , te beginnen met de ontdekking van de Neanderthaler schedels in 1856 Moderne paleontologen hebben duizenden fossielen behoren tot enkele tientallen soorten van menselijke voorouders geïdentificeerd. Dating Fossielen verkoop, kopen, geschatte leeftijd en het type van gesteente te bepalen welke methode van radio-isotopen datering paleontologen gebruiken .

Paleontologen van de 19e eeuw erkend dat fossielen algemeen zijn gerangschikt volgens de kennelijke leeftijd, met oudere fossielen te zien zijn in diepere lagen dan nieuwere fossielen . Deze techniek van de bestelling kan de relatieve leeftijd van fossielen te bepalen , maar kan een exacte datum niet geven . Moderne paleontologie maakt gebruik van het verval van radioactieve isotopen in rotsen verbindingen aan een meer precieze datum om fossielen te geven . Fossielen ouder dan 100.000 jaar zijn vaak gedateerd met behulp van de Kalium - Argon techniek, die het verval van radioactieve isotopen Kalium in inert Argon meet . Deze techniek is handig voor de datering van fossielen in de vroege menselijke datumbereik .
De oudste mensachtigen
De schedels van oude mensachtigen veel leek op die van de levende mensapen zoals chimpansees .

Mensen behoren tot een sub - groep van de mensapen genoemd mensachtigen . Mensachtigen afweken van de aap lineage die we delen met de chimpansees ongeveer 8 miljoen jaar geleden . Moderne mensen de enige levende mensachtige soorten. Zo, de vroegste mensachtigen zijn de eerste fossielen die uniek zijn voor de menselijke afstamming zijn .

Er zijn verschillende kandidaten voor de vroegste mensachtige . De vroegst mogelijke kandidaat is Sahelanthropus tchadensis , een 7 miljoen jaar oude fossiel alleen bekend van een gedeeltelijke schedel en kaak fossielen . Veel meer bewijs bestaat voor Orrorin tugenensis , die dateert uit ongeveer 6 miljoen jaar geleden . Talrijke Orrorin exemplaren zijn ontdekt op vier verschillende locaties in Kenia . Orrorin was een aapachtige hominide met schedel en tanden kenmerken die het te plaatsen binnen de mensachtige lineage die uiteindelijk zou leiden tot de mens.
De Oudste mens
Neanderthalers ( H . neanderthalensis ) was een neef van soort tot de moderne mens die afweken van onze afstamming ongeveer 350.000 jaar geleden

Diverse verschillende geslachten van uitgestorven mensachtigen , waaronder Orrorin en Australopithecus - . een groep die de beroemde " Lucy " fossiel bestaat - dateren van vóór de bestaan ​​der mensen . Deze vroege mensachtigen heeft uiteindelijk geleid tot het genus Homo ( H ) . Tal van soorten, waaronder de moderne mens , behoren tot dit geslacht ; alle leden van de Homo mens beschouwd worden te zijn .

De eerste menselijke fossielen afkomstig zijn iets meer dan twee miljoen jaar geleden . Er is enige discussie over welke menselijke soort kwam als eerste. Deze vroege mensen zijn over het algemeen intermediair tussen Australopithecus en later de mens en zijn het best gekarakteriseerd door hun grotere omvang van de hersenen ten opzichte van eerdere mensachtigen .

Homo habilis , die voor het eerst werd ontdekt in 1962 , is de best gekarakteriseerde van deze vroege mensen , maar een aantal menselijke soort dateren waarschijnlijk . Een van deze soorten is H. gautengensis , een vroege mens onderscheidt van H. habilis dat meer dan 2 miljoen jaar geleden leefde . Fossielen van deze vroege mensen zijn altijd gevonden in oostelijk en zuidelijk Afrika .
De Oudste moderne mensen
Vroege moderne mens fashioned geavanceerde stenen werktuigen van vuursteen .

Moderne mensen behoren de soort Homo sapiens en worden vaak aangeduid als anatomisch modern. Verschillende slecht geclassificeerd ondersoort van archaïsche H. sapiens dateren van vóór de anatomisch moderne mens , die dateert van 400.000 jaar geleden . Deze verschillen van de moderne mens in aspecten zoals de vorm van het gezicht en de schedel . De eerste definitief moderne mensen dateren uit rond 195.000 jaar geleden . De oudst bekende exemplaren vanaf maart 2011 zijn een verzameling van fossielen gevonden in de buurt van de Omo rivier in Ethiopië .