16th Century Astronomen

In de 16e eeuw , astronomen begon af te stappen van de mening van de kosmos dat de aarde in het middelpunt van het universum en in de richting van een heliocentrische opvatting dat de zon in het midden geplaatst . Hun ontdekkingen en theorieën , die op dat moment controversieel waren , de basis gelegd voor de moderne astronomie . Geocentrische Model
Een diagram van mening Ptolemaeus ' van het universum plaatsen van de aarde in het midden .

Veel oude mensen geloofden dat de zon en de andere planeten cirkelde rond de Aarde . De Romeinse astronoom Claudius Ptolemaeus gemaakt van de meest invloedrijke geocentrische model in de tweede eeuw . Hij theorie dat elke planeet verplaatst een cirkel noemde hij een epicycle . Elke epicykel schoof op na een gigantische cirkel rond de aarde wel een eerbiedige . Het centrum van de eerbiedige was een punt halverwege tussen de aarde en een ander punt genaamd de Equant . De Equant werd gedefinieerd als het punt waar de beweging van de epicykel leek uniform. De meeste middeleeuwse christenen geaccepteerd dit model als bewijs van Gods zorg voor de mensheid . De Rooms-Katholieke Kerk zag elke uitdaging om het als een uitdaging om het geloof .
Nicolaas Copernicus
Een tekst afbeelden mening van Copernicus van het universum.

De Poolse astronoom Nicolaas Copernicus ontwikkelde zijn heliocentrische model van het universum in het begin van de 16e eeuw . Hij plaatste de zon in het midden van het zonnestelsel en geëlimineerd het concept van de Equant . Echter , zijn model was slechts een beperkte herziening van Ptolemaeus en nog uitgelegd planetenbeweging epicycli . Copernicus ' theorie werd niet gepubliceerd tot hij bijna dood was in 1543 , maar de basis gelegd voor belangrijke ontwikkelingen, zoals Johannes Kepler 's wetten van planetaire beweging en Isaac Newtons theorie van de zwaartekracht .
Tycho Brahe

de Deense astronoom Tycho Brahe maakte vele belangrijke opmerkingen voor de uitvinding van de telescoop . Hij bewees dat, in tegenstelling tot wat iedereen denkt , supernovae en kometen bestaan ​​in de ruimte voorbij de maan , maakte belangrijke observaties van Mars die hebben bijgedragen aan wetten van Kepler van planetaire beweging en de bewijsregels die nog begeleiden moderne onderzoekers ontwikkelden . Hij heeft ook een compromis tussen de heliocentrische model en het geocentrische model voorgesteld. Zijn concept geplaatst Aarde in het centrum, maar kon de planeten bewegen rond de zon als het verplaatst rond de aarde. Dat verklaarde de waarneming dat de planeten om de zon, maar bewaarde de overtuiging dat de aarde het centrum was van de kosmos .
Giordano Bruno

Theoloog en filosoof Giordano Bruno was een vroege voorstander van Copernicus 'theorie van een heliocentrische universum. Nochtans , ging hij verder dan het ontwikkelen van een concept van een oneindig universum zonder een fysiek centrum . Hij stelde zijn positie van zowel een theologische en wetenschappelijk oogpunt . Hij geloofde dat de Bijbel gaf instructies in de ethiek niet astronomische gegevens en voerde aan dat als Gods liefde oneindig is , dan is ook zijn schepping oneindig. Bruno ondersteund zijn geloof met de waarnemingen van kometen en zijn eigen overtuiging dat universum bestond uit deeltjes genaamd atomen en een mysterieuze stof genaamd ether Brahe . Bruno werd verbrand op de brandstapel als ketter in 1600 , hoewel de exacte aanklacht tegen hem is verloren gegaan .