Gaat Sterrenkunde voor Kids

Astronomie is de wetenschap van de hemellichamen , zoals planeten , sterren , kometen en sterrenstelsels . Studies tonen aan de astronomie is een van de meest populaire cursussen onder studenten . Om u te helpen belangstelling kids ' in het onderwerp te stimuleren , zijn er verschillende astronomie middelen beschikbaar om leerkrachten en ouders . Betekenis

Volgens twee afzonderlijke studies gepubliceerd in de Astronomie Onderwijs Review, 250.000 studenten landelijk inschrijven in inleidende college-niveau astronomie cursussen per jaar . Ongeveer 10 procent van de studenten zal een cursus astronomie nemen op enig moment tijdens hun hbo-opleiding . Daarnaast is het aantal plaatsen waar kinderen kunnen leren over sterrenkunde is op de stijging . Vandaag zijn er meer dan 800 planetaria in het land , volgens de Internationale Planetarium Society. Dat is een stijging van ongeveer 500 planetaria die werden gebouwd begin in de late jaren 1950 .
Leraren en Sterrenkunde

Docenten op zoek naar een hands - on benadering van het onderwijzen van de astronomie dient programma overwegen waarin scholen partner zal werken wetenschappers . Bijvoorbeeld , Project ASTRO , een nationaal programma van de Astronomical Society of the Pacific, verbindt leraren in de rangen 4-9 met vrijwilliger astronomen in hun gebied . Kader van het programma , een astronoom akkoord met haar toegewezen klas bezoeken minstens vier keer per jaar , die als een wetenschap mentor voor studenten .
Ouders en Sterrenkunde

Ouders kunnen belangstelling van hun kinderen in de astronomie te beïnvloeden door hen te stimuleren om te studeren , blijkt uit onderzoek van de Michigan State University professor Jon Miller. Zijn studie bleek dat bij kinderen van wie de ouders college inschrijving , 41 procent van de studenten van plan om wetenschap majors na te streven aan te moedigen. Het houden van astronomie boeken in de woning kan ook profiteren kinderen. Onderzoek gemeld in het tijdschrift " Research in sociale stratificatie en mobiliteit , " vond dat kinderen uit gezinnen waarin wetenschap en geschiedenis boeken zijn toegankelijk zijn op school drie jaar langer dan kinderen uit gezinnen met geen boeken .

Astronomie Activiteiten online

Voor kinderen die houden van computers, zijn er verschillende leuke, veilige online plaatsen waar ze astronomie kunnen studeren . De website , Kids Astronomy , heeft interactieve wetenschappelijke activiteiten , waaronder een selectie van de astronomie spelletjes , moppen en raadsels . De site heeft ook een kinderclub astronomie woordenboek , plus pagina's waar kinderen kunnen lezen over planeten en ruimteschepen .

NASA heeft ook astronomie websites voor kinderen . De StarChild site bevat kindvriendelijke informatie over het zonnestelsel , de zon en de maan . Voor kinderen van 14 jaar , NASA's Imagine the Universe ! site bevat informatie over satellieten en wetenschapper biografieën .
Astronomie Dag

Kids geïnteresseerd in astronomie kan de wetenschap te vieren met hun lokale gemeenschappen op Astronomie Day. Tijdens het tweejaarlijkse evenement gesponsord door de Astronomical League, astronomie clubs , musea en sterrenwachten gastheer voor een verscheidenheid aan activiteiten en evenementen om de wetenschap te bevorderen . Voor een Astronomy Day activiteit boek vol ideeën over hoe volwassenen en kinderen kunnen deelnemen aan het evenement, bezoek de website Astronomical League, astroleague.org .