Wat betekent elliptische baan Mean

? Tot op het moment van Nicolaas Copernicus , de aanvaarde school van gedachte was dat de aarde het middelpunt van het zonnestelsel . Toch duurde het tot Johannes Kepler publiceerde "The New Astronomy " in 1609 dat de wetten van planetaire beweging begon te worden begrepen. Geboorte van de moderne sterrenkunde
Nicolaas Copernicus veranderde de manier waarop het universum is bekeken .

In 1543 , Copernicus ' ideeën die de zon in het middelpunt van het zonnestelsel werd gepubliceerd in "De Revolutionibus . " De " onorthodoxe " idee werd bekend als het heliocentrische model van de kosmologie daarmee de manier waarop het universum is bekeken veranderen .
Tycho Brahe
observeren van de nachtelijke hemel leidt tot ontdekking.

Tycho Brahe , onder het beschermheerschap van Frederik II , opgericht een astronomisch observatorium op het Deense eiland Hveen in ongeveer 1576 . Daar is hij uitgebreid geobserveerd en geregistreerd de posities van de zon, maan en planeten.

Johannes Kepler

Maar het was pas na Brahe overleed dat Kepler was in staat om het merendeel van Brahe 's onderzoek te verkrijgen , waardoor de wetten van Kepler van planetaire beweging ontwikkelen .

Kepler 's eerste wet
Kepler bestudeerde de planeet Mars zijn theorieën te ontwikkelen .

Met behulp van algebra , vond hij een verband tussen de periode van de revolutie over de zon en de planeten lengte van de halve lange as . Volgens de wet , " Elke planeet beweegt over de Zon in een baan die een ellips , met de zon op een van de brandpunten van de ellips . "
Gravity en Orbit
De aantrekkingskracht van de zon houdt de aarde op zijn elliptische baan .

elliptische baan is een gesloten soort van curve waarbij de som van de afstanden tot twee punten gelijk zijn. In het geval van planetaire beweging , omdat de zon fungeert als een foei , de aantrekkingskracht van de zon versnelt het momentum van de planeet op haar aanpak en als de planeet zich terugtrekt van de zon het vertraagt ​​. Bijgevolg zwaartekracht houdt de planeten in hun elliptische baan .