Hoe te Ecosystemen Beschrijf in het gebied

Het maken van notities tijdens het uitvoeren van veldwerk zal later helpen wanneer u het analyseren van de data . Het beschrijven van het ecosysteem in het gebied in een zo gedetailleerd mogelijk een instelling voor die gegevens te verstrekken . Levende en niet -levende componenten van een ecosysteem zijn van invloed op vele wetenschappelijke studies , of het veldwerk betreft geologie , fauna biologie , plantkunde , bodemkunde , beheer van natuurlijke hulpbronnen , archeologie , bosbeheer , aardrijkskunde , tuinbouw , paleontologie of zoölogie . Het beschrijven van het ecosysteem in het gebied biedt een perspectief op de ecologie van het gebied. Op basis van de beperkte tijd , kunt u beslissen welke mate van detail nodig is in het beschrijven van het ecosysteem voor uw fieldwork.Things je nodig hebt
gebied notebook
Meetlint
Kijk
3 kleine potjes
Water - proof laarzen
D - Frame Net (optioneel ) op Twitter Microscoop (optioneel ) op Twitter Hula Hoop (optioneel ) op Twitter Camera (optioneel ) op Twitter GPS ( optioneel)
Toon Meer Instructions
Voorlopige Huiswerk
1 Oriënteren uw veldwerk op een kaart zal tijd in het veld te slaan.

aan te maken door het doen van een beetje onderzoek voordat u eropuit trekt . Ontdek het adres , cross straten of de naam en de coördinaten van de natuurlijke omgeving voor het veldwerk . Kopen van 2 Voorbereiding van uw notebook voor veldwerk zal u helpen het meeste uit uw tijd te maken .

Doe een internet zoeken met behulp van de informatie aan een kaart en een luchtfoto van het gebied. Start het veldwerk vermelding in een notebook met de datum van het veldwerk en een beschrijving van het gebied dat een routebeschrijving naar het gebied , de dichtstbijzijnde stad , de afstand tot de dichtstbijzijnde stad en de dichtheid van bomen omvat .

3 landmeten van het gebied biotoop zal de weg geëffend voor veldwerk in een ecosysteem .

Zoeken in een biologie boek of online voor een lijst van biomen . Het begrijpen van het ecosysteem aan veldwerk eerste een goed begrip van de biome het bewoont vereist . Beschrijf de biome of bioomen van het veldwerk gebied in de notebook . Biomes zijn belangrijke leefgebieden , zoals meren , estuaria , woestijnen en toendra's . Ze worden bepaald door de aard van de vegetatie , het klimaat , geologische kenmerken en karakteristieke heterotrofe en fotosynthetische organismen . Bovendien worden bioma steeds gekenmerkt door de impact mensen hebben hen gemaakt . Lees een korte beschrijving van de betreffende biome of biotopen voor uw veldwerk gebied en note details die betrekking hebben op uw gebied van onderzoek . Opmerking plant, schimmel en diersoorten die u ziet in het veld .
4

Let op de website-adressen gebruikt als bronnen , in het veld tijdschrift . Bookmark de websites gebruikt , ter referentie.
In het Veld
5 Nemen de tijd om landschapselementen te observeren helpt zet de set het podium in het veld notities .

Noteer de datum , tijd aangekomen , weer en GPS coördinaten ( indien mogelijk ) . Weer opnemen details, zoals bewolking , hoeveelheid neerslag , de aanwezigheid van de zon en de hoeveelheid wind. Teken een luchtfoto kaart van de bemonstering met de afmetingen , landschapselementen ( bijvoorbeeld kreken open graslanden , rotsachtige functies en bos ) , menselijke trekken (bijvoorbeeld akkers en huizen ) , de hoeveelheid schaduw van vegetatie en bodemvocht .
6 beschrijven van de vegetatie vormt een belangrijk detail in de beschrijving van een ecosysteem .

Beschrijf in uw vakgebied notebook de vegetatie en schimmels in uw vakgebied worden bemonsterd. Omvatten bekende en onbekende soorten door op te merken de soortnaam of een beschrijving van het organisme , indien onbekend . Om onbekende planten , noteer het nummer van de bladeren aan de stengel , het groeipatroon , de kleur en de vorm van de bladeren en de hoogte van de plant . Beschrijf de dichtheid van de groei van planten door op te merken het meest talrijke planten en hoe dicht ze bij elkaar groeien . Tekenen en /of foto bladeren van onbekende planten om later opzoeken . Voor verdere details, gebruik de Quadrat sampling techniek door het gooien van een hoepel meerdere malen willekeurig in het veld bemonstering en beschrijven van elke plant , schimmel en diersoorten binnen de hoepel.
7 Neemt het aantal en de diversiteit van de soorten biedt belangrijk detail over het ecosysteem rijkdom .

Beschrijf de dieren in de steekproef gebied . Doe een lijn transect -enquête door te lopen 30 meter in een willekeurige richting , tellen zo veel soorten mogelijk . Of u kunt de diersoort beschrijven punt tellen . Staan in verschillende willekeurige plekken stil voor 10 minuten elk en noteer zoveel soorten mogelijk . Voor beide methoden , let op de dieren bekijken , zoals zang of de roep , uiterlijk, afstand van de waarnemer , de locatie in het ecosysteem ( bijvoorbeeld in een boomtop of waden langs een beek ) en de interactie met andere dieren . Let op zoveel mogelijk details om onbekende diersoorten later opzoeken .
8 Een ecosysteem grootste aantal organismen zijn vaak de kleinste .

Verzamel monsters van beek of vijver water , als er een waterpartij in de bemonstering gebied , aan het ecosysteem wordt ingegaan op aquatische insecten , macro-invertebraten en microinvertebrates . Open potten in het water op verschillende waterdieptes en water huidige snelheden . Gebruik indien mogelijk een D - frame net om de specimens te verzamelen en ze in een pot . Een D - frame net is D - vormig , met de rechte rand van het net gehouden om de bodem van de bocht , waardoor het gebogen gedeelte van het net naar boven drijven in de stroom. Indien mogelijk , te vangen en loslaten organismen na het identificeren , het fotograferen of het maken van aantekeningen op hen.
9

Let op de tijd van vertrek op het gebied notebook en eventuele veranderingen in de weer sinds de aankomst .

10 het toevoegen van weer informatie geeft een beter inzicht in de omstandigheden van het ecosysteem op het moment van uw bezoek .

Let op de hoge en lage temperaturen en de hoeveelheid wind en preciptation van uw vakgebied bemonstering gebied voor de tijd die je in het veld . Online zoeken naar " Per uur Voorwaarden Yesterday's ", kiezen voor een lokale weer website , en steek de stekker in de datum en tijd in het veld en de postcode of plaats en staat het weer detail voor uw notebook te vinden. Indien mogelijk, neem uw temperatuur in Celsius. Gebruik de Beaufort Wind Scale door het toekennen van een nummer aan de hoeveelheid wind die in je notebook .
11 Vaak soorten zijn moeilijk te identificeren in het veld . Het herkennen van soorten later met gidsen is vaak de beste manier om het meeste uit uw tijd in het veld te maken .

Zoek de onbekende plant, schimmel en diersoorten , met behulp van de functies in uw vakgebied notities . Er zijn veel boeken en online gebied gidsen beschikbaar . Vaak zal gidsen die lokaal worden geproduceerd en door universitaire persen of natuurverenigingen de meeste nauwkeurigheid en gebruiksgemak bieden .
12 Een microscoop kan je een glimp van het ecosysteem op de kleinste schaal is.

Onderzoek specimens onder een microscoop . Als u exemplaren van een beek of vijver verzameld , het onderzoeken van de organismen onder vergroting kan veel informatie opleveren over de diversiteit van het leven in een ecosysteem .