Ecosysteem Projecten op een moeras

Een moeras is een complex ecosysteem . Een overvloed aan water neiging om een overvloed aan leven . En de meeste moerassen hebben beide . In de Verenigde Staten , een moeras betekent over het algemeen een wetland dat een overwicht van houtige vegetatie, zoals bomen of struiken heeft . Dit in tegenstelling tot andere watergebieden , zoals moerassen , dat grassen of grasachtige planten zoals lisdodde , riet en zegge kenmerken. Een ecosysteem project op een moeras kan een brede waaier van ecologische relaties te pakken of het kan de focus te beperken tot een bepaalde set of subgroep . Beroemde Moerassen

Er zijn een aantal bekende moeras ecosystemen in de Verenigde Staten dat ecologen uitvoerig hebben bestudeerd . De Okefenokee Moeras in Georgia en Florida , en de Grote Dismal Swamp in Virginia en North Carolina zijn twee voorbeelden . Een mogelijke project zou kunnen zijn om een van deze moerassen te selecteren en te onderzoeken en te rapporteren over de ecologische kennis die wetenschappers hebben vergaard op het over de jaren . Een ander idee zou zijn om te vergelijken en het contrast twee moerassen . Het aanpakken van de vraag wat vergelijkbaar is over hen , en op welke manieren ze ecologisch verschillende , zou kunnen toevoegen aan het project .
Vegetatie

In aanvulling op de grote , beroemde moerassen , zijn er vele die kleiner en minder bekend . Sommige van deze zijn in de nationale of regionale parken , sommige zijn in natuurgebieden of bij de natuur centra en anderen zijn op andere particuliere landerijen . Promenades leidt naar delen van de moerassen voor observatie en natuur studie zijn vrij algemeen . Afhankelijk van de regio , is er een goede kans dat een of meer van deze kleinere moerassen is dichtbij en toegankelijk . Hetzij van een pad dat de rand van een moeras zou kunnen omzeilen , of uit een promenade leidt naar het moeras , een overzicht van de meest voorkomende bomen en struiken en andere planten groeien in het moeras zou kunnen maken voor een interessant project . De soorten van planten die groeien in moerassen en andere waterrijke ecosystemen meestal verschillen aanzienlijk van die groeit in de zogenaamde hoogland , of droog - land ecosystemen . Een vergelijking van de planten groeien buiten het moeras aan degenen die zich in het moeras ecosysteem kan het project te verbeteren .
Vogels

Een studie van vogels die zijn aangepast naar het moeras ecosysteem kunnen de basis vormen voor een project vormen. Een van de vogels in het bijzonder dat interessant om zich te concentreren op zou kunnen zijn is de houten eend . Houten eenden zijn ongebruikelijk in sommige opzichten. Voor een ding , ze vaak het land in de bomen . Een andere bijzonderheid is hun voorliefde voor eikels uit eiken bomen die groeien aan de randen van moerassen . Dit is een geval van een ecologische relatie tussen eiken en eenden . Hun andere verbinding met bomen is dat hout eenden zijn holte nesters . Met andere woorden, ze nesten in gaten of holtes in bomen . Het bestuderen van de onderlinge relatie tussen houten eenden en moeras eiken biedt goede mogelijkheden voor een project .
Reptielen en amfibieën

Hoewel misschien minder aantrekkelijk voor sommige mensen dan andere dieren zoals vogels en zoogdieren , reptielen toch een integraal onderdeel van het moeras ecosystemen . Slangen , schildpadden en , in het zuidoosten van de Verenigde Staten , hagedissen en krokodillen vormen de reptielachtige inwoners van moerassen. Een verslag van de soorten reptielen die zijn aangepast aan het leven in moerassen , en hun ecologische rol in moeras ecosystemen , kan de basis vormen voor een project vormen. Naast reptielen , amfibieën - zoals kikkers en salamanders - zijn een integraal onderdeel van vrijwel alle moerassen . Ze kunnen worden opgenomen in een project met reptielen.
Eten Web

Een voedselweb is een weergave van de onderlinge relaties van organismen van een ecosysteem in termen van wat wat eet . Een ecosysteem project op moerassen kon meebrengen onderzoeken , beschrijven en illustreren van een moeras van voedselweb . Bomen , struiken , andere planten , micro-organismen en dieren van alle soorten kunnen worden vertegenwoordigd in het moeras van de voedselketen .