De betekenis van Penta E

Penta E staat bekend als een identifier in genetische testen . In het afgelopen decennium , hebben wetenschappers genetisch onderscheiden een kern van short tandem repeat ( STR ) loci die algemeen worden gebruikt voor DNA- typering toepassingen . Ze worden gekenmerkt door fysieke locatie in het menselijke genoom . De Penta loci werden ontdekt door Promega Corporation wetenschappers in een poging om loci vinden met een grote variabiliteit rendement en weinig resterende gegevens. Identiteit Testen

Penta E is deel van de gemeenschappelijke reeks van gegevens variabelen voor de menselijke identiteit testen geworden . Huidige systeem Promega 's , de PowerPlex kit , heeft de voorkeur in genetische testen laboratoria voor vaderschap testen . Deze commerciële STR ​​kits identificeren zestien kern loci door middel van een kleur detectiesysteem. Penta E is gemakkelijk te herkennen , want het is gelabeld met flourescein .
DNA Genetische Voorouders

STR test wordt veel gebruikt in antropologisch onderzoek van de bevolking, beschavingen , ethiciotes en geografie . Individuen kunnen hun afkomst te traceren via DNA Tribes Genetische Voorouders Analysis. Deze service maakt gebruik van genetisch materiaal van vaderlijke en moederlijke voorouders verbindingen naar etnische groepen en gebieden in de wereld te meten. Resultaten van het individu worden vergeleken met locaties die passen zijn of haar mix van afkomst.
Forensische Toepassing

STR test heeft belangrijke toepassingen in de forensische behandeling van zaken en criminele activiteiten . Forensische wetenschap maakt gebruik van Penta loci 's unieke onderscheiden aard . Het Rode Kruis is afhankelijk van de menselijke identiteit testen tijdens een massale ramp . De loci worden gebruik gemaakt van de voor de identificatie van slachtoffers en vermiste personen onderzoeken .
Genetische aandoening

Wetenschappers onderzoeken de mogelijke relatie van STR loci op genetische ziekte-veroorzakende genen . In 2004 , een team van wetenschappers onderzocht de genetische mutaties in de Indiase bevolking . Ze ontdekten de Penta E locus wordt gevonden in bepaalde ziekte-dragende allelen . Van daar , wetenschappers kwamen met methoden die Penta loci traceren in populaties evenals transmissiesnelheden binnen etnische groepen . Ziekte - veroorzakende genen kan worden ingevoerd als gevolg van de migratie of mutatie .