Om te lezen hoe een LISREL Output

LISREL is een softwarepakket dat organiseert en spreekt multilevel lineaire en niet-lineaire vergelijkingen . Het programma importeert een breed scala aan gegevens en creëert meerdere soorten rapporten . Onderzoekers gebruiken LISREL om de gegevens te manipuleren in bruikbare porties. Bijvoorbeeld , kan een sociologie onderzoeker gegevens die de activiteiten van een student volgt op de middelbare school , zijn college cursussen en zijn carrière pad te verzamelen . Na het aansluiten van alle variabelen in het programma, LISREL creëert een ruwe data -uitgang en een structurele model.Things Je verhuur Drukker
Toon meer instructies nodig
1

Print de ruwe data . Kijk naar de linker kant van de pagina . Dit gedeelte bevat de ruwe data . The Path model geeft aan welke weg diagram dat u hebt gekozen . Kopen van 2

Kijk onder het pad model . De variabelen worden opgesomd volgens de prioriteiten van de onderzoeker.
3

Lees de correlatiematrix zich onder de variabelen . Dit is de wiskundige uitdrukking van de verzamelde gegevens . De gegevens zijn geordend , zodat de gegevens in een kolom voor elke variabele .
4

Lees de middelen , indien nodig , voor elke variabele . Onder de middelen is de standaardafwijking voor elke variabele . Deze nummers worden bepaald door de gegevens en werkwijze van de onderzoeker en worden gevolgd door de steekproef.
5

Kijk hieronder de gegevens informatie aan de verschillende soorten variabelen sjabloon vinden . Het programma biedt verschillende variabele templates zodat een onderzoeker kan kiezen voor de beste template voor haar studie .
6

Lees de resultaten van de evaluatie van gegevens in het vak onder de variabele type. Dit is een verkorte versie van de resultaten van de studie .
7

Vind het uitvoertype onderaan de pagina . Dit is het type van het rapport van de onderzoeker wenst te genereren , zoals een stroomschema , een lineair model of een grafiek .