De gevolgen van Nalco Dispergeermiddel

Verspreiders zijn chemische cocktails gespoten of gegoten op open zee olierampen die zal breken de olie moleculen - waardoor ze uit te spreiden over een veel groter gebied - theoretisch verdrijven en steeds meer biologisch gemakkelijk afbreekbaar . Er is enige discussie over de vraag of deze chemische stoffen zijn echt effectief , of beste de belangen van de oliemaatschappijen , in plaats van de openbare gezondheid en het milieu . Het gebruik van Nalco 's dispergeermiddel , Corexit , is onder vuur , vanwege verkeerde informatie wordt verspreid over het werkelijke effect op het milieu. PR Cleanup

De meest opvallende effect van dispergeermiddelen is dat , indien goed gebruikt , ze effectief verbergen gemorste olie op de oppervlakte van het water en op het strand . De fotogenieke nut van deze stoffen is niet verloren op de public relations -afdelingen van de oliemaatschappijen verantwoordelijk voor deze lozingen . Het stelt hen in de publieke perceptie te manipuleren , leidt ons te geloven dat de dreiging is geneutraliseerd .
Toxiciteit voor Marine Life

Er zijn studies gedaan naar Corexit geweest dat het tonen is zowel dodelijk en giftig voor onderzeese leven , massale kills van bepaalde soorten vis in ondergrond van de zeespiegel. Dit kan een rimpel effect op het lokale ecosysteem . Om deze reden is Corexit verboden of beperkt in veel offshore gebieden . Het ontbreken van de corporate regelgeving en consequente ecologische bescherming wetten niet in geslaagd om te voorkomen dat wordt gebruikt op de Deepwater Horizon spill .
Verwatering

De bewezen effect van de Corexit dispergeermiddel is dat het breekt oliedruppels , waardoor deze kleinere druppeltjes te verspreiden in een groter gebied , voorkomen dat ze de vorming van slicks die samenkomen op het oppervlak en vasthouden aan zeevogels en zeezoogdieren . Natuurlijke processen , zoals bacteriën , uiteindelijk breken de verspreide druppels.
Cumulatieve effect
p Er is toenemende bezorgdheid dat de combinatie van chemische stoffen in dispergeermiddel , interactie met oliedruppels , uiteindelijk verergert het probleem en niet veilig verwijderen of verminderen van een olieramp vormen . Een studie van het Environmental Defense Fund is om te bewijzen dat kleinere hoeveelheden olie hebben verspreid in combinatie met de chemische dispergeermiddel zijn giftiger dan een veel hogere concentratie van gemorste olie .