De theorie van de Shifting Continenten & amp ; Pangea

Meteoroloog Alfred Wegener is de eerste persoon om concrete redenen voor het bestaan ​​van de continentale drift geven . De theorie stelt dat de super - continent Pangea brak uit elkaar rond 225-300.000.000 jaar in het verleden . Bevindingen over de geologische krachten die geoloog James Hinton eigenlijk meer dan honderd jaar eerder in 1785 geïntroduceerde verder bijgedragen aan de theorie . Paleomagnetisme

paleomagnetisme is een belangrijke component in het Alfred Wegener redenering voor de continentale drift theorie . Het treedt op wanneer magma aan de oppervlakte van de binnenkant van de aarde . Als het afkoelt , de mineralen magnetisch worden door het magnetisch veld van de planeet . Studies van gesteentelagen voor magnetische mineralen te tonen dat de magnetische polen over een periode van tijd zijn verhuisd .
Fossielen

Fossiele wedstrijden worden gezien als bevestiging dat de continentale drift opgetreden . Dieren die op diverse continenten , zoals Antarctica zouden overeenkomen met die van de noordelijke continenten . Zo hebben Mesosaur fossielen zijn ontdekt in Zuid-Amerika en Afrika . Versteende planten zijn ook ontdekt die fungeren als bewijs van continentale drift . De Glossopteris blijft verschijnen in verschillende continenten , waaronder Australië .
Movement

Sommige wetenschappers denken dat de tektonische platen bewegen als vlotten , drijvende onder het aardoppervlak . De mantel is hot en halfvaste en stromingen in de Aarde bewegen platen in de mantel . Een andere theorie is dat platen bewegen als vlotten rond wordt getrokken en de koude zeebodem aan de rand van de oceaan zinkt in de mantel . Hierdoor trekt dwingt de plaat te bewegen . De snelheid waarmee de platen bewegen berekend door omkering van de magnetische velden van de aarde en de duur van elke omkering . Bijvoorbeeld , de Arctic Ridge beweegt de langzaamste , terwijl de Oost- Pacific Rise beweegt de snelste .
De Toekomst

Het wordt algemeen gedacht dat de make-up van de continenten in de toekomst verschijnt niet als zij nu doet . Sommige wetenschappers denken dat de continenten bij elkaar zullen komen om Pangea Ultima vormen in ongeveer 250 miljoen jaar en er zullen alleen de Atlantische Oceaan die de binnenzee zal zijn . De vermoedens van 50 miljoen jaar in de toekomst zijn dat Afrika zal blijven noorden te verplaatsen , het afsluiten van de Middellandse Zee. Australië zal in contact met Azië te komen en de Amerika's zullen verder van Europa en in Afrika als gevolg van groei van de Atlantische Oceaan zeebodem zijn. De aarde is de enige planeet in dit zonnestelsel die nog actieve vulkanen en tektonische bewegingen . Op een gegeven moment zal de aarde een groot deel van zijn warmte te verliezen als het eindelijk afkoelt , waardoor continentale beweging tot stilstand . De geologische cyclus , met inbegrip van de vorming van nieuwe bergen en het creëren van nieuwe bodem , zal ook stoppen .