Doet de Goldilocks planeet draaien op een Axis

? Op 29 september 2010 , de zaak naar buitenaards leven kreeg een belangrijke impuls . Werken bij de Universiteit van Californië in Santa Cruz , astronomen R. Paul Butler en Steven Vogt ontdekte een earthlike planeet een baan om de ster Gliese 581. Deze planeet , Gliese 581g aangewezen , is ongeveer drie keer de massa van de Aarde . Het heeft een rotsachtige ondergrond , en waarschijnlijk een sfeer , maar wat maakt het echt opmerkelijk is zijn positie ten opzichte van de zon. Gliese 581g banen in de ster " Goldilocks zone ', dat is niet te warm of te koud is om te leven tegemoet . Deze " Goldilocks planet " ofwel roteren om zijn as , maar met een zodanige snelheid dat een kant van de wereld voortdurend geconfronteerd met de zon , terwijl de andere kant blijft ijskoude duisternis. Goldilocks Zone

Het leven zoals wij het kennen vereist vloeibaar water om te evolueren en te overleven. Om vloeibaar water bestaan ​​, moet een planeet een ster op een zodanige afstand baan dat water niet bevriest of verdampt op het oppervlak. Astronomen verwijzen naar deze regio , waar de temperatuur precies goed voor het leven om te evolueren , als de Goldilocks zone . Deze zone is verder uit grotere , hetere sterren , en de dichter in om kleine , koele sterren . Gliese 581 is een rode dwergster , is ongeveer een derde zo massief en 1,3 procent zo helder als onze zon. Gliese 581g banen veel dichter bij zijn ster dan de aarde doet naar de zon.
Tidal Lock

Door deze nauwe baan om de aarde , de aantrekkingskracht van Gliese 581 vertraagt ​​de rotatie van de planeet , het synchroniseren van de dagen en jaren . Dat wil zeggen , het duurt Gliese 581g 37 aardse dagen eenmaal draaien om zijn as , en een volledige baan rond de ster maken . Dit verschijnsel, getijde lock , veroorzaakt een zijde van de planeet voortdurend geconfronteerd de zon , zoals een kant van onze maan is altijd naar aarde . De zonzijde ervaringen extreme hitte , terwijl de donkere kant is koud en onleefbaar .
Twilight Zone

Op een dergelijke wereld , de meest waarschijnlijke klimaat voor het leven in de schemering band rond de rand van de planeet. Binnen deze ruimte , met de zon laag aan de horizon , een breed scala van gematigde breedten kunnen bestaan ​​. De zon nooit opkomt of sets , maar als je naar het oosten of het westen - in de richting van het licht of de donkere kant van de planeet - de temperaturen stijgen en dalen . Deze variatie kan mogelijk produceren diverse vormen van leven .
Quotes voor Life

Met ingang van juli 2011 , astronomen weten alleen dat Gliese 581g is een rotsachtige , aardse wereld waar vloeibaar water kan bestaan ​​. Onderzoekers moeten nog bepalen of water bestaat er . Als dat zo is , de oneven voor het leven zijn hoog. Het leven op aarde , immers, gedijt overal is er water . Zelfs als Gliese 581g blijkt levenloos te zijn , zijn ontdekking geeft nog zoekers naar buitenaards leven een reden voor optimisme . Het is pas in de afgelopen tien jaar dat wetenschappers ontwikkelde technologie voor het opsporen van dergelijke planeten . De ontdekking van een Goldilocks wereld zo snel impliceert ofwel dat Butler en Vogt waren zeer gelukkig , of ons melkwegstelsel is vol van gematigde , earthlike planeten.