Hoe weet Yeti Krabben Ras

? Yeti krabben of harige krabben , wetenschappelijk bekend als Kiwa hirsuta , zijn een nieuwe wetenschappelijke ontdekking . Vandaar , is niet veel bekend over deze soort , met inbegrip van zijn fokkerij gewoonten . Studies worden uitgevoerd en tot nu toe hebben de onderzoekers in staat om erachter te komen wat informatie over leefomgeving en voeding van de krabben ' geweest . Discovery

Wetenschappers ontdekten de yeti krab in 2005 in hydrothermale openingen langs de Stille - Antarctische Ridge , ten zuiden van Paaseiland , het leven op een diepte van meer dan 7.500 meter. Duitse wetenschappers bestuderen van de lava in deze hydrothermale bronnen kan de eerste om de soorten te zien in 2001 zijn geweest Echter , het krediet voor het ontdekken van de yeti krab gaat naar Franse onderzoekers het uitvoeren van een studie onder leiding van een wetenschapper met het Monterey Bay Aquarium Research Institute in Californië .
Classificatie

Wetenschappers creëerde een nieuwe taxonomische familie , Kiwidae , om deze soort van schaaldieren classificeren . De nieuwe familie is vernoemd naar Kiwa , de Polynesische godin van de schaaldieren . De yeti krab is een verre verwant van de heremietkreeft , die leeft in het getij zwembaden .
Fysieke eigenschappen

De yeti krab is ongeveer 6 centimeter lang , maar de meest onderscheidende kenmerk is de lange , harige klauwen . De haar-achtige stekels aanwezig op de klauwen worden setae , die zijn huis naar kolonies van draadvormige bacteriën genaamd . Onderzoekers weten nog steeds niet de functie van de setae , maar ze geloven dat de bacterie kolonies leven op de setae hulp ontgiften giftige mineralen in het water . Sommige onderzoekers beweren ook dat krabben kan vasthouden aan de bacteriën om ze later te consumeren of zij kunnen met de bacteriën voedsel of partners vinden .

De vorm en het uiterlijk van de yeti krab zijn vergelijkbaar met de kraak kreeft die leeft in de zoete wateren van Zuid-Amerika . Yeti krabben zijn blind , met slechts een membraan waar de ogen zouden moeten zijn.
Habitat

De harige krab leeft in hydrothermale bronnen diep in de bodem van de oceaan . De ventilator geven water met giftige stoffen die schadelijk zijn voor andere zeedieren zijn . Deze krabben leven onder stenen op de recente lavastromen of waar de oceaanbodem stoot heet water . De temperatuur van het water in deze openingen kan bereiken 140 graden Fahrenheit , waardoor ze onbewoonbaar door de meeste bekende wezens .
Dieet

Deze nieuwe soort van krabben wordt verondersteld om een ​​carnivoor zijn omdat de spijsvertering lijkt op die van een carnivore . Echter , onderzoekers geloven dat ze voornamelijk bestaan ​​op zeedieren en algen . De krabben werden ook gezien het eten van mosselen van de bodem van de oceaan . In lab instellingen , hebben de onderzoekers de krab vechten andere krabben over een garnaal waargenomen .