Drie Bedreigde dieren

Extinction is het verdwijnen van een organisme . Uitsterven komt van nature voor en kan een mechanisme van evolutie . Echter , hebben menselijke activiteiten drastisch versneld het tempo van uitsterven . Bedreigde diersoorten uitsterven helpen handhaven van de balans van hun habitat , een bijdrage leveren aan de biodiversiteit en kan zelfs geven inzicht in onze eigen evolutie . Endangered Species

Een bedreigde soort is welke soorten het risico uit te sterven in het geheel of een deel van zijn grondgebied, tenzij de mensen te beschermen . De factoren die de achteruitgang van een soort veroorzaken omvatten habitatverandering , milieuverontreinigende stoffen , de ziekte , over- jacht, geïntroduceerde soorten en inteelt . Volgens de " UXL Encyclopedia of Science ", wetenschappers geloven dat het uitsterven door menselijke activiteit veroorzaakte optreden 100 tot 1000 keer sneller dan de natuurlijke snelheid van uitsterven , zoals de tijd die nodig was voor het verstrijken van de dinosaurussen . Echter , het is onmogelijk om het exacte aantal bedreigde soorten te weten omdat wetenschappers slechts beschreven heb ongeveer 1,4 miljoen van de planeet geschat 10-100000000 soorten .
Bonobo
Bonobo sociale structuur benadrukt het stichten van vrede dan fysieke agressie .

Bonobo's , of bonobo's , zijn onze naaste neven . Ze zijn alleen te vinden in het Congobekken regenwouden van de Democratische Republiek Congo . Bonobo's zijn over het algemeen kleiner zijn dan chimpansees met langere benen , kortere armen en een smallere romp. Ze worden ook onderscheiden door hun zwarte gezicht , rode lippen , rondere schedel , platter gezicht en een prominente staart tuft . Bonobo's delen een aantal gedragingen met chimpansees , zoals die in groepen leven , slapen in bomen en vooral het eten van groenten en fruit. Echter , bonobo groepen zijn doorgaans groter dan chimpansee groepen en worden gedomineerd door vrouwen. Bonobo's zijn minder agressief dan chimpansees en beide geslachten conflict met seks in plaats van geweld op te lossen. Ze worden bedreigd door de jacht , menselijke nederzettingen , houtkap en landbouw .
Afrikaanse Olifant
Olifanten Afrika helpen de biodiversiteit in stand te houden.

Afrikaanse olifanten eens genummerd in de miljoenen . Echter , heeft de bevolking is in verval sinds het midden van de jaren 1980 . Ze worden bedreigd door stroperij , conflicten met mensen en de vernietiging van habitats . Ze zijn belangrijk voor de Afrikaanse milieu omdat ze helpen habitat voor andere soorten te behouden . Bijvoorbeeld , savanne olifanten controle deksel struik, die leefgebied geschikt voor andere browsen en grazende dieren maakt . Regenwoud olifanten moedigen nieuwe boom groei door het creëren van gaten in het kronendak . Sommige planten hebben zaden die moet door de olifanten spijsverteringskanaal voordat ze ontkiemen . Volgens het Wereld Natuur Fonds , ongeveer 1/3 van de boomsoorten Afrika's vertrouwen op olifanten om hun zaden te verspreiden .
Tiger
Tijgers zijn een van de meest kwetsbare soorten op aarde .

Tijgers zijn de grootste soort van kat en zijn uitsluitend te vinden in Azië en India. Zij eens varieerde van Bali naar Turkije en zo ver noordelijk als Siberië . Vandaag de dag , de Bali , Kaspische en Javan ondersoorten zijn uitgestorven en de overige zes ondersoorten geconfronteerd hetzelfde lot , bedreigd door habitatverlies en stroperij . De zes ondersoorten zijn : de Sumatraanse tijger uitsluitend gevonden op het eiland Sumatra ; de Zuid-Chinese tijger gevonden in het centrum en het oosten van China ; de Maleise tijger gevonden in Thailand en Maleisië ; de Indochinese tijger gevonden in Vietnam , China , Laos , Cambodja , Thailand en Myanmar ; de Bengaalse tijger gevonden in India , Bangladesh , Nepal , Bhutan en Myanmar ; en de Siberische of Amoer tijger gevonden in het oosten van Rusland en delen van China .