Wat Mineral een natuurlijke magneet

? Lodestone , een type van het mineraal magnetiet , is een natuurlijke magneet en trekt ijzerdeeltjes zich . Magnetiet is een ijzeroxide dat is een voorkomende mineraal , maar natuurlijk voorkomende gemagnetiseerde versie relatief zeldzaam , gecreëerd wanneer een afzonderlijke gebeurtenis plaatsvindt om het een magnetisch veld . Identificatie

Het mineraal magnetiet kan worden aangetrokken tot een magneet , en is een van slechts een paar mineralen hebben van deze eigenschap. De chemische samenstelling is een ijzeroxide , Fe3O4 . Zijn klasse is en -hydroxiden en de kleur is zwart . Magnetiet twee verschillende metaalionen in twee sites in kristalstructuur , waarin een elektronoverdracht in een bepaald pad veroorzaakt. Dit elektron overdracht genereert het magnetisch veld .
Magnetiet is een veel voorkomende mineraal , en wordt voornamelijk gebruikt als ijzererts , met het ijzer uit het erts en gebruikt om staal te maken .
Features

Lodestone is magnetiet dat een bepaald type kristalstructuur die is gemagnetiseerd en kan kleine ijzerdeeltjes trekken heeft . Hoewel magnetiet is gemeenschappelijk , lodestone niet .
Magnetiet moet een sterke erop toegepast magnetisch veld hebben om magnetische zelf worden . Wetenschappers geloven dat dit van nature voorkomt wanneer bepaalde soorten kristalstructuren in magnetiet worden door de bliksem getroffen , ze te raken met een sterke elektrische stroom die een magnetisch veld creëert .
The New Mexico Institute of Technology heeft deze theorie op hun bliksem studies laboratorium getest nabij Socorro , op een berg die frequente blikseminslag heeft . De bliksem heeft inderdaad de specifieke magnetiet kristallen veranderen in magneten - . Geleidestenen
andere manier die magnetiet wordt magneet is wanneer de mineralen zijn verleden een bepaalde temperatuur verhit en daarna afgekoeld terug naar beneden . Dit zou goed zijn voor magneet gemaakt tijdens de historische en huidige geologische processen .
Functie

Lodestone heeft polariteit zoals elke magneet , en Europese ontdekkingsreizigers genavigeerd hun schepen met magneet naald kompassen . In feite is het woord " lode" kwam uit het Midden- Engels woord voor 'weg' en blijkbaar was een bijnaam voor deze vorm van magnetiet .
Geschiedenis

Maar magneet werd lang ontdekt voordat Midden Engels ontwikkeld . Het werd voor het eerst ontdekt in het district Magnesia van Azië duizenden jaren geleden . Oude Egyptenaren maakten verslagen van het mineraal , noemde het " het bot van Haroeri , " na een van de Egyptische goden .
Geografen hebben ook ontdekt enig bewijs dat de Maya-indianen van Midden- en Zuid-Amerika waren bekend met magneet uit de weg bouwden ze hun ceremoniële gebouwen .
Significance

In het begin van de Chinezen gebruikten magneet voor waarzeggerij , dan rond 200 voor Christus zij de uitvinder van de kompas . Deze vroege kompas gebruikt een lepel - vormige magneet en ze later ontwikkelden een naald magneet . De Chinezen waren blijkbaar de eerste die magneet kompassen gebruiken voor navigatie op schepen .