Vijf feiten over Meteor Douches

Als je een fan bent van lichtshows , bekijk de nachtelijke hemel . Op verschillende momenten gedurende het jaar , kunt u een reeks van vallende sterren ( meteoren ) zien zoals ze oplichten van de hemel . Enkele details over meteoren blijven een mysterie . Toch hebben astronomen ontdekt dat er een paar feiten met betrekking meteorietenregen . Veroorzaakt door Kometen

Kometen zijn een combinatie van ijs en stof . Wanneer een baan om de buurt van de zon , het oppervlak van een komeet smelt en releases stof , het creëren meteoor fragmenten . Verspreid langs de baan van een komeet , deze fragmenten vormen een meteoor stream. Wanneer de banen van de Aarde en de komeet kruis , een meteorenregen wordt gevormd . Het snijpunt van de banen is waarom bepaalde meteoordouches optreden voorspelbaar .
Best Observation Time

Wilt u een meteorenregen te zien , observeren de hemel over middernacht. Draaien door middel van stof paden achterstand kometen , is de Aarde gericht voor de beste weergave van een meteorenregen na middernacht . U vindt hier ook kijken meteoordouches is makkelijker tijdens nieuwe maan wanneer de hemel donkerste . Wanneer licht weerkaatst op de maan , meteoor douches moeilijker te zien .
Leoniden meteorenzwerm

Een massieve meteoor storm gebeurd 12-13 november , 1833 , vonken de studie van de meteoren astronomie . De storm , nu bekend als de Leoniden meteorenzwerm , had een intensiteit van de naar schatting 60.000 meteoren per uur , volgens Astronomy Magazine. De Leoniden douches per jaar optreden , met een piek over 17 november . Tijdens de Leonid event 2002 , waarnemers getuige van meer dan 3000 meteoren per uur .
Nabijheid van Constellations

Hoewel meteoren kan worden gezien in de lucht , ze lijken uit te gaan van bepaalde delen . Meestal reizen door dezelfde paden en op dezelfde snelheid . Nabijgelegen constellaties geven astronomen en toeschouwers een referentiepunt , dus de meeste meteoren zijn vernoemd naar de collecties van de sterren in de buurt van waar ze verschijnen wanneer op hun hoogtepunt . Hoewel constellatie kennis en sterrenkaarten zijn niet nodig om een ​​meteorenregen te observeren , ze zijn nuttig .
Onwaarschijnlijk Reach Aarde

Meteoren zijn meestal het residu van kometen die ijs verdampen hebben gehad bij het zwaaien in de buurt van de zon. Dit residu bestaat uit bevroren gassen en kleine stofdeeltjes ter grootte van zandkorrels . Toen dat breekbare voorwerpen in het bovenste deel van de atmosfeer van de aarde , het materiaal verdampt . Volgens Geology.com , geen bekende meteoroïden uit meteoordouches heb het ooit aan het aardoppervlak , hoewel deeltjes genaamd komeet stof of kosmische puin zijn geland .