Op welke fase Do Meteorieten Vorm in een zonnestelsel

? Meteorieten zijn enkele van de oudste objecten in het zonnestelsel . Op aarde werden meteorieten gewaardeerd voor hun kracht en werkbaarheid tijdens de IJzertijd . In 2011 worden ze gewaardeerd door wetenschappers als aanwijzingen voor de oorsprong van het zonnestelsel en de samenstelling van andere planeten . Elk jaar bijna 10.000 ton meteoriet vallen naar de aarde . Leeftijd

De studie van meteorieten heeft gevonden veel van deze interplanetaire objecten zijn zo oud als 5000000000 jaar . Aarde zelf is slechts ongeveer vier en een half miljard jaar oud . Daarom zijn de meeste meteorieten dateren uit de eerste fase van zonne- formatie systeem, genaamd de " zonnenevel " fase . Tijdens deze fase , puin van een nabije supernova wederom verzameld om een centrale verkorte orgaan dat uiteindelijk de zon zou worden gevormd . Rond dit lichaam een spiraalvormige schijf van minerale en gasvormige materie cirkelde .
Samenstelling

Meteorieten worden vaak opgebouwd uit steen en ijzer met een hoog nikkelgehalte . Op basis van de studie van hun samenstelling , worden deze objecten verondersteld om de overblijfselen van planeten die vroeg in het leven van het zonnestelsel gevormd zijn. Deze planeten werden later vernietigd door grote botsingen of de aantrekkingskracht van grotere planten . Dit resulteerde in brokken van planetaire materiaal dat afgeschoten in het zonnestelsel , waar ze nu nog steeds .
Vorming van een Meteoriet

Meteorieten vormen als de zwaartekracht kracht van een coalescerend planeet scheidt zware metalen zoals ijzer en nikkel uit lichtere mineralen zoals stof en gassen . Deze zware metalen vormen in de gesmolten metalen kern van vaste planeten . Deze rotsachtige planeten het dichtst bij de zon , omdat de ernst van de vormende ster trok mineralen dichter bij het ​​terwijl gasvormige puin bleef verder weg . Toch rotsachtige planeten die te dicht bij de zware zwaartekracht van Jupiter gevormd werden uiteindelijk verscheurd , waardoor meteoriet puin .
Plaats in het Zonnestelsel

De asteroïdengordel gelegen tussen de banen van Mars en Jupiter is waar veel meteorieten van het zonnestelsel liggen . Meteorieten die gevormd wanneer de zwaartekracht van Jupiter vernietigd nabijgelegen rotsachtige planeten eindigde als onderdeel van deze riem. Andere meteorieten kunnen zijn ontstaan ​​op de maan of Mars en kunnen na grote botsingen op het oppervlak van de planeet uit de buurt van de planeet hebben gebroken . Deze meteorieten soms verstrikt raken in de baan van andere planetaire lichamen in plaats van een botsing met het oppervlak van de planeet .