Dichtstbijzijnde Solar Systems

De notie van interstellaire reizen is vrijwel gefascineerd elk lid van het menselijk ras , tegen nieuwsgierige kinderen leerden astronomen . Met ingang van 2010 , hebben we niet de mogelijkheid om een van de dichtstbijzijnde sterrenstelsels te bezoeken , maar ze zijn waarschijnlijk de eerste sterrenstelsels mensheid zullen bezoeken dan onze eigen . Alpha Centauri systeem

Alpha Centauri , onze dichtstbijzijnde zonnestelsel , is alleen zichtbaar in de zuidelijke hemel , die het onmogelijk maakt om verder naar het noorden dan Florida bekijken van locaties. Een van de belangrijkste verschillen tussen Alpha Centauri en ons eigen zonnestelsel is dat het Alpha Centauri systeem bestaat uit drie sterren . De eerste ster , Alpha Centauri A is vergelijkbaar met onze eigen ster Sol , terwijl Alpha Centauri B brandt met een meer oranje tint dan onze zon. De derde ster in het systeem is een kleine rode dwerg genaamd Alpha Centauri C. Wetenschappers van het European Space Agency theoretiseren dat de aarde -achtige planeten cirkelen Alpha Centauri A , hoewel de theorie ontbreekt harde bewijzen vanaf 2010 . Alpha Centauri systeem is de meest waarschijnlijke bestemming voor de mensheid de eerste interstellaire reis . Echter, ruimtevaart -technologie nog niet laten mensen aan deze 4.37 - licht - jaar reis te ondernemen in een enkel leven .
Barnard 's Star

De tweede dichtstbijzijnde zonnestelsel de aarde is de Ster van Barnard , door Edward Emerson Barnard ontdekt in 1916 . NASA heeft dit systeem, dat is 6 lichtjaar van ons vandaan , als een primaire doelstelling voor de ruimte interferometrie missie, die gegevens zal verzamelen op aarde - en kleinbedrijf hemellichamen rond de ster geïdentificeerd. Sommige van deze organen bestaan ​​in de bewoonbare zone van aarde - achtige planeten omgevingen , waardoor ze een interessant onderwerp voor verder onderzoek . Slechts 17 procent van de grootte van Sol , de Ster van Barnard is een rode dwergster , en produceert aanzienlijk lagere hoeveelheden energie dan onze zon. Barnard 's Star omvat ook een veel groter percentage van zware elementen dan Sol , vanwege de latere fase van de stellaire levenscyclus .
Wolf 359

een
afstand van ongeveer 7,8 lichtjaar , Wolf 359 is de derde dichtst zonnestelsel naar de aarde. De ster dankt zijn naam aan astronoom Maximilian Franz Joseph Cornelius Wolf , die een pionier op het gebied van astrofotografie was . De zwakke ster is niet zichtbaar voor het blote oog , dat is waarom het bleef onbekend tot Wolf's ontdekking. Wolf 359 is een licht brandend rode dwerg , de zwakste in een straal van 10 lichtjaar van onze eigen zon. Overdag voor een aarde - achtige planeet die Wolf 359 zou ongeveer tien keer helderder dan de volle maan op aarde. Wolf 359 is een flare ster , wat betekent dat het periodes van verhoogde helderheid weergeeft op schijnbaar willekeurige tijdstippen. Pogingen van de Hubble Space Telescope om een baan om lichamen te vinden rond Wolf 359 hebben geen enkele planeet - achtige objecten tonen . Bovendien , onderzoekers geloven dat het leven is het onwaarschijnlijk dat de ontwikkeling in de regio , te wijten aan het feit dat licht Wolf 359 is te ver in het rode spectrum aan fotosynthese te ondersteunen .