De ontdekking van Neptunus

Van de acht planeten in ons zonnestelsel ( Pluto wordt niet langer beschouwd als een planeet ) , maar Neptunus is niet zichtbaar voor het blote oog . Echter , twee wetenschappers onafhankelijk geraden bestaan ​​en de positie van de planeet vrijwel gelijktijdig . Planetaire Drift

Nadat Sir William Herschel ontdekt Uranus in 1821 , de astronoom Alexis Bouvard berekend zijn voorspelde baan ; echter , Uranus ' pad niet helemaal wedstrijd Bouvard Charts van
A Meer Verre Wereld

Twee astronomen - . John Couch Adams uit Groot-Brittannië en Urbain Le Verrier uit Frankrijk - - poneerde dat de onnauwkeurigheden in Bouvard Charts van het gevolg waren van Uranus wordt beïnvloed door de zwaartekracht van een verre planeet . Ze onafhankelijk geproduceerde berekeningen voorspellen van de positie van de planeet .
Neptune 's Discovery

Op 23 september 1846 , La Verrier stuurde zijn berekeningen om een Berlijnse observatorium waar astronoom Johann Gottfried Galle draaide zijn telescoop naar de nachtelijke hemel en zich de nieuwe planeet binnen slechts een graad van voorspelling La Verrier 's . Voorspelling Adam was binnen 20 graden en zowel wetenschappers werden toegekend krediet voor Neptunus ontdekking.