Bioremediatie voor reinigen van de vervuiling van de oceanen

Van kunststoffen tot kunstmest , zijn kunstmatige stoffen gevonden in verschillende mariene milieus . Bioremediatie is een term die wordt gebruikt om methoden die opruimen deze verontreinigende stoffen door gebruik te maken van de natuurlijke reiniging acties van bepaalde organismen te beschrijven. Zo werd vastgesteld dat microben in de Golf van Mexico een belangrijke rol gespeeld bij het opruimen van de Deep Horizon olieramp . Schoonmaken Olievervuiling

Van nature voorkomende micro-organismen zijn volledig geschikt voor het afbreken van de complexe koolwaterstoffen gevonden binnen een olieramp . Deze mariene bacteriën slokken koolwaterstoffen en metaboliseren hen , het vrijgeven van kooldioxide als bijproduct . Wetenschappers hadden gedacht dat de overvloed van koolwaterstoffen in een lekkage zou veroorzaken deze bacteriën exponentieel vermenigvuldigen , maar een 2011 studie van onderzoekers aan het Woods Hole Oceanographic Institution op de Deep Horizon spill in de Golf van Mexico is gebleken dat de mariene bacterie gewoon opvoeren van hun metabolisme en niet in aantal toenemen of grootte.
Bioremediatie van organische gifstoffen via zeewier

in 2005 , onderzoekers van de Oregon State University en Northeastern University toonde aan dat drie zeewier kunnen worden gebruikt om TNT , polycyclische aromatische koolwaterstoffen en andere organische verontreinigingen uit het omringende water . Het zeewier in de studie omvatte twee gematigde soorten, Acrosiphonia coalita en Porphyra yezoensis , evenals de tropische soorten Portieria hornemannii . P. yezoensis is eigenlijk door de Japanners gecultiveerd als een gewas. De onderzoekers zei de ontgiftende werking van de drie zeewieren zijn vergelijkbaar met die gevonden in terrestrische planten , maar effectiever . De studie onderzoekers zeiden dat het zeewier die in hun studie kunnen worden gebruikt om hoog - risico aquacultuur organismen, zoals mosselen en oesters , die de neiging hebben om giftige stoffen zich ophopen beschermen .
Plastic afval

Out op het midden van de Stille Oceaan , zijn miljarden kleine stukjes plastic wervelende rond in een enorme cirkelvormige stroom duizenden mijlen breed in een regio bekend als de " Great Pacific Garbage Patch . " Een studie van 2011 van een groot team van veelal Yale University onderzoekers toonden aan dat schimmels in het geslacht Pestalotiopsis , waarvan bekend is dat de ziekte veroorzaken in tropische palmbomen planten , kan eventueel worden gebruikt om af te breken dat plastic . Een studie die een jaar later bleek dat de schimmel in staat was breken kunststof meer dan 5 gewichtsprocent , en na een jaar , bereiken de volledige verwijdering van bisfenol A , een kunststof additief bekend ontwikkelingsstoornissen en andere problemen .

Vermesting

Wanneer grote hoeveelheden kunstmest of andere chemische voedingsstoffen hun weg in een mariene omgeving , kan het ecosysteem verstoren , overmatige planten-en algengroei veroorzaken - een fenomeen dat bekend staat als " eutrofiëring . " Een 2010 studie door een team van Chinese onderzoekers toonden aan dat twee soorten zeewier , Gracilaria en Laminaria , kunnen worden gebruikt in de zuivering van buitensporige voedingsstoffen. Een 2012 studie van een team van Spaanse onderzoekers vonden dat de Japanse oester een rol kunnen spelen bij de zuivering van een gebied getroffen door een commerciële viskwekerij . Oesters effectief te verwijderen overtollige stikstof uit zeewater door in in hun weefsels en schelpen.