Wat is een procedure in een wetenschappelijk project op Plant Groei

? Procedures in wetenschappelijke projecten op plantengroei kan variëren met de soorten informatie en experimenteren u probeert te bereiken . Sommige vragen in de studie van de groei van planten te maken kan hebben met de wortelgroei , giftige omgevingen , rijping of hoe te tuinieren zonder bodem. De wetenschap procedure is gebaseerd op de informatie die u verzamelen . Achtergrond Onderzoek
Voordat u begint met een wetenschappelijk project , erachter te komen wat al bekend is .

De eerste procedure in een plantengroei project is om te beslissen wat je wilt weten en welke vragen u probeert te beantwoorden , en vervolgens naar de achtergrond onderzoek naar wat is de beste manier om te gaan over het verleden. Als je wilt weten hoe wortels groeien , je wilt wat termen over planten leven te leren , beworteling en vinden zo veel mogelijk over hoe je dit soort experimenten uit te voeren .
Formuleer vragen

Vraag jezelf af wat je wilt weten over hoe een plant groeit .

De volgende procedure in de studie van de groei van planten is om te beslissen wat je wilt weten . Wilt u weten hoe de plant groeit , welke richting het groeit in , hoe direct zonlicht beïnvloedt het, wat goed is voor de plant en wat gaat het vergiftigen of welke soorten insecten het met of zonder kan leven ? Bepaal precies wat je moet weten en hoe om te gaan over het vinden van .
Gathering Materialen en Equipment Research inhoudt dat middelen samen te werken en het probleem.

Het verzamelen van materialen is een procedure in het vinden van over de groei van planten . Sommige materialen die u nodig bent vloeipapier of papieren handdoeken , zaden , doorzichtige plastic plaat beschermers of plastic zakjes , elastiekjes en een permanent marker , evenals papier en een pen aantekeningen op te schrijven . U kunt ook plastic CD jewel cases te gebruiken of gesneden ruiten om zaad te maken " sandwiches . " Bijvoorbeeld, als je vergelijkt de richting van wortelgroei aan zwaartekracht , zal je zaad broodjes maken met de jewel cases of ruiten en de bevochtigde papieren handdoeken en zaden . Leg de broodjes in verschillende richtingen ( omhoog, omlaag , links of rechts) om te zien welke richting ze groeien inch Hoe de zaden groeien zal je vertellen over de manier waarop wortels groeien met verschillende zwaartekracht richtingen.
Experiment

de experimenten procedure in de studie van de flora omvat het brengen van al je gedachten , ideeën , notities en materialen samen . Houd wat extra handdoeken rond de omgang met water , planten en zaden , en volg de juiste stappen gegeven voor elke procedure en experiment.
Waarneming en opname
Een laatste procedure in ieder wetenschappelijk project is om aantekeningen te maken .

Zoals u kijken naar zaden ontkiemen en de plant groeiproces , een laatste procedure is om aantekeningen te maken en noteer eventuele wijzigingen die u ziet in de tijd. Let op de overeenkomsten en verschillen tussen de planten , eventuele kleurveranderingen en in het bijzonder een aanwezige verschillen in de manier waarop de planten groeien , vergeleken met de manier waarop ze zijn ingeschakeld . U kunt ook enkele foto's en diagrammen tekenen om anderen te helpen begrijpen wat je waargenomen tijdens je studie .