Waarom Moeten We Make Meerdere Trials van een experiment

? Het is gebruikelijk om meerdere proeven uit te voeren vóór de aanvaarding van de resultaten van een experiment en de beslissing om te bevestigen of verwerpen van een hypothese . Hoe meer proeven die worden uitgevoerd , hoe meer vertrouwen onderzoekers hebben soortgelijke resultaten worden bereikt . Anderzijds , een grote variatie van gegevens tussen proeven dwingt te zoeken naar de redenen voor dit verschil . Hoe meerdere proeven worden uitgevoerd

Er zijn verschillende manieren waarop meerdere proeven kunnen worden uitgevoerd . Een methode is om precies dezelfde proef meermaals herhalen . Alle omstandigheden worden herhaald met de verwachting bereiken bijna dezelfde resultaten . Een andere manier om meerdere proeven uit te voeren is een voorwaarde variëren in elk experiment . Dit helpt onderzoekers begrijpen wat voor effect dat specifieke variabele heeft op de uitkomst van het experiment .
Testen voor reproduceerbaarheid

Bij het uitvoeren van meerdere studies , wetenschappers testen voor de reproduceerbaarheid van het experiment , of hoe goed dezelfde resultaten telkens worden bereikt . De resultaten van een experiment dat kan worden geproduceerd door verschillende onderzoekers in andere laboratoria hebben meer kans om te vertrouwen en gevalideerd door de wetenschappelijke gemeenschap . Om deze reden , bij het documenteren van het experiment is het van belang zo gedetailleerd en nauwkeurig mogelijk in het verklaren van de gebruikte methoden en materialen te zijn.
Als de resultaten niet reproduceerbaar

Als er meerdere studies zijn uitgevoerd en de resultaten hebben aangetoond dat een aanzienlijke hoeveelheid variabiliteit , het waarschijnlijk punten omvatten een fout wordt gemaakt door de onderzoekers of om een element van het experiment dat niet is gecontroleerd . Onderzoekers moeten de reden voor de verschillende resultaten lokaliseren en gedrag verdere proeven om hun vermoeden te bevestigen . Soms belangrijke ontdekkingen zijn gedaan bij het zoeken naar de oorzaken van een gebrek aan reproduceerbaarheid .
Na de Multiple Trials

Na meerdere onderzoeken uitgevoerd en vergelijkbare resultaten zijn geweest bereikt , kunnen de onderzoekers kiezen om te accepteren of te weigeren hun hypothese . Na het analyseren van de resultaten en misschien bedenken van een wetenschappelijke theorie , zou wetenschappers kiezen om het experiment uit te breiden naar andere variabelen of componenten te testen . Het vorige experiment kan vragen en redenen voor onderzoek opleveren , en het proces wordt herhaald . Proving reproduceerbaarheid met meerdere proeven stelt onderzoekers in staat om het vertrouwen op te bouwen op het voormalige experiment hebben .