Is Light Energy een soort van potentiële of Kinetic Energy

? Wetenschappers hebben gedebatteerd over de vraag hoe aan het licht te beschrijven voor eeuwen. Denkers al in Plato dacht dat licht bezocht immateriële golven , terwijl anderen dachten dat licht was een echte ding met massa . Moderne wetenschappers hebben ontdekt meer informatie over licht , hoewel sommige kunnen nog debatteren over wat precies het licht is , maar het is zeker de energie van een soort. Energie

Energy kunnen objecten werk uit te voeren . In de natuurkunde wordt het werk meestal door het veroorzaken van objecten te bewegen toegepast. Energie toegepast op een object kan veroorzaken te bewegen . Er zijn verschillende soorten energie , en niet elk type kan leiden objecten direct verplaatsen . De twee basistypen van energie zijn potentiële energie en kinetische energie . De meeste soorten energie kan worden gecategoriseerd als een of de ander .
Potentiële energie

energie die van nature wordt opgeslagen , mechanisch of chemisch wordt potentiële energie genoemd . Potentiële energie heeft de mogelijkheid om werk uit te voeren of te creëren beweging. Batterijen te gebruiken chemische potentiële energie , en een samengedrukte veer vertegenwoordigt mechanische potentiële energie . Zelfs een object rust op de top van een dak heeft potentiële energie geleverd door de zwaartekracht die kunnen leiden tot het vallen .
Kinetic Energy

Deeltjes en objecten in beweging weer kinetische energie . Alles wat beweegt heeft kinetische energie . Dit varieert van een rijdende auto aan de trillingen door geluiden . Zelfs het elektrische energie is kinetische energie , aangezien elektriciteit is de stroming of beweging van elektronen . Kinetische energie is duidelijk wanneer het werk wordt uitgevoerd , maar zoals met geluid en elektrische energie , is alle kinetische energie veroorzaken geen duidelijke beweging .
Elektromagnetische straling

Elektromagnetische straling is niet zo eenvoudig als potentiële en kinetische energie . Elektromagnetische straling verplaatst zich in golven die anders dan deeltjes te handelen. Golven stralen in alle richtingen en oscilleren op verschillende frequenties . Ze kunnen hun paden buigen in verschillende media ( breken ) of zelfs om hoeken ( afbuigen ) , en combineren tot grotere golven te creëren of zelfs elkaar opheffen . Deeltjes bewegen in rechte lijnen en kan stuiteren objecten en elkaar. Vreemd , elektromagnetische straling vertoont vaak kenmerken van deeltjes en golven .
Light Energy

Light is het type van elektromagnetische straling die is zichtbaar detecteerbaar . Lichtenergie buigt en breekt als golven , maar reist ook in enkele deeltjes genaamd fotonen . Elk foton reist met de snelheid van licht en heeft kinetische energie . Tiny licht fotonen kon eigenlijk bewegen een voorwerp als er genoeg fotonen het voorwerp raakt . Dit is meestal onwaarschijnlijk , omdat fotonen zijn subatomaire deeltjes en elk heeft slechts een kleine hoeveelheid energie in verband met de zeer geringe massa . Uiteindelijk , aangezien licht fotonen zijn deeltjes met massa , hun beweging geeft kinetische energie .