Hoe Is Radium Refined

? Marie Currie en haar echtgenoot , Pierre Currie eerst ontdekt radium in 1898 De Franse wetenschappers in staat waren om het radioactieve materiaal uit pitchblende , een mineraal gevonden in Bohemen te isoleren . De chemische gevonden in andere delen van de wereld , waaronder Canada . De toepassingen zijn gevarieerd als er meer informatie is geleerd over de stof . Initial Discovery

Marie en Pierre Curie ontdekte hogere bedragen dan gebruikelijk in pitchblende gevonden in het land van Bohemen. Ze kookte de pitchblende in heet water , dat de radium vrijgegeven . Volgens de Koninklijke Vereniging van Apothekers , Madame Curie gebruikt elektrolyse te isoleren of te verfijnen een oplossing van zuiver radium chloride in 1911
Modern Bronnen

Uranium bevat radium en . De Great Lake regio van Canada en de Republiek Zaïre hebben grote deposito's van uraniumerts . Zodra het uraniumerts verwijderd , wordt het erts of verfijnd en veranderd in een poeder . Mine en frezen afval bevat een hoog gehalte aan radium , volgens Argonne National Laboratory 's Human Health factsheet op radium .
Verschijning

Wanneer vers geraffineerd, radium gloeit in een schitterende witte kleur . Volgens de Royal Society of Chemistry , als de stof wordt blootgesteld aan de lucht is verduisterd om een zwarte kleur . Deze lichtgevende stof voorheen geholpen horloges en vliegtuigen instrumenten te gloeien in het donker.
Vandaag

Radium blijft een uiterst gevaarlijke materiaal . Voorafgaand producten van tandpasta en behandelingen van kanker zijn niet meer in gebruik vanwege de hoge straling inhoud en gezondheidsrisico's . De wetenschappelijke notebooks detaillering experimenten De curry 'kan niet worden aangeraakt als ze bevatten te veel straling op een veilige manier worden behandeld , 100 jaar nadat ze voor het eerst werden gecreëerd .