Een Science Activiteit Met Melk Chocolade , Dark Chocolate & amp ; Bakken Chocolate

Verschillende soorten chocolade hebben verschillende kenmerken dan simpelweg melk, puur of wit . Je kan de wetenschap activiteiten gebruiken om dingen zoals het smelten tarief onder verschillende omstandigheden , uiterlijk van bloei , geur en stolling te verkennen. Smeltende
Sommige chocolade smelt bij kamertemperatuur

Verschillende pralines bevatten wisselende ingrediënten, waaronder verschillende hoeveelheden cacao - . Wat maakt chocolade chocolade - cacaoboter en melkvet . Dit kan invloed hebben op de chocolade smeltpunt , waardoor een goede smelten en vervolgens afkoelen , genaamd temperen , lastig. Met toezicht Verhit verschillende soorten chocolade en noteer de temperaturen waarbij ze smelten . U kunt ook verschillende soorten chocolade in verschillende locaties , zoals een zonnig raam of een schaduwrijke plek , en het toezicht op hun consistentie.
Bloom
Voor Azteken , chocolade was het eten van de goden .

Bloom is de witte film die soms lijkt op chocolade die niet goed is getemperd . Het is veilig om te eten ; het is gewoon het vetgehalte naar de oppervlakte komen na verwarmde chocolade koelt . Voor een wetenschappelijke activiteit , en met toezicht van een volwassene , warmte verschillende soorten chocolade tot ze zacht worden , dan laat ze afkoelen . Record hoe de bloei verschijnt - snelheid en kwantiteit - op de verschillende soorten chocolade . Vergelijk je bevindingen aan de bekende vetgehalte van de chocolade .
Aroma
geur chocolade activeert plezier in de hersenen .

Weinig dingen zijn zo aantrekkelijk als de geur van chocolade , of het nu in een kopje of een koekje. Experimenteren met het aroma van chocolade houdt vrijwilliger neuzen - vrienden , vreemden of wetenschap eerlijke rechters . Je nodig hebt om uw resultaten te kwantificeren , zodat een specifiek doel of een hypothese in het achterhoofd. Heb je vrijwilligers ruiken verschillende soorten chocolade en raden welke soort - melk, puur of wit - op basis van geur . Of hebben ze te uiten hoe verschillende chocolade aroma's te laten voelen .
Solidificatie
U kunt ook experimenteren met verschillende vormen van chocolade.

U kunt dit ontdekken in combinatie met het bestuderen van het smelten . Neem vloeibare chocolade van verschillende soorten en laat hem afkoelen , het opnemen van eventuele verschillen in het stollen geldt tussen de verschillende soorten . Uiteraard , het plaatsen van chocolade in een vriezer produceert sneller resultaat dan het houden van het op kamertemperatuur , dus probeer het plaatsen van monsters van elk type op dezelfde locatie om te zien welke het snelste afkoelt . Probeer om uw resultaten te voorspellen - een hypothese - en onderzoeken wat kan uw resultaten hebben veroorzaakt