Waarom is het belangrijk te kijken naar Archean Earth

? Verdelen geschiedenis van de Aarde in tijdperken kunnen wetenschappers een bepaalde periode met gebeurtenissen te identificeren. Een dergelijke periode is de Archean , die ongeveer 3,8-2500000000 jaar geleden. Dit was de tijd waarin veel wetenschappers identificeren van de eerste levensvormen op de planeet . De studie van deze oude tijdperk is het belangrijk op vele niveaus , als voortzetting van onderzoek geeft inzicht in de geschiedenis van de Aarde . Kennis van de vroege aarde

Archean Aarde staat voor een periode in de buurt van het begin van de planeet . Het is de tweede tijd achter alleen de Hadean Era , die de tijd van de vorming van de Aarde tot de Archeaan Era dekt . Zoek op dit vroege moment verhoogt de kennis van de vorming van het leven , oceanen , land en hoe de dag van vandaag de Aarde tot stand zijn gekomen .
Vorming van landmassa's

Het begin van de Archean Tijdperk markeert de afkoeling van de aarde en de vorming van oceanen als waterdamp gecondenseerd . Vulkaanuitbarstingen voortgezet en uiteindelijk gevormd eilanden. Deze kleine eiland ketens markeerde het begin van de landmassa's . De studie van hoe vulkanen geproduceerd eilanden is een belangrijk onderdeel van Archean geschiedenis en levert het bewijs dat de vorming van de huidige eilanden .
Bewijs van Oudste Life

Vaststelling van de vroegste levensvormen op aarde is afhankelijk van controle van de administratie van de Archean Era . Die platen bestaan ​​in rotsen bekend als cratons . Wetenschappers hebben cratonen verspreid over de hele wereld , waaronder een grote in Noord-Amerika , net ten noorden van Michigan gevonden . Cratonen vertegenwoordigen het begin van de continenten en wat wetenschappers noemen de " kern ".
Oude Fossiele Records

De oudste fossielen bekend dat er op aarde dateren van 3,5 miljard jaar . Bekend als bacteriën microfossielen , zij vertegenwoordigen sedimentair gesteente genoemd stromatolieten . Gevonden in Australië , ze bestaan ​​uit matten van blauwgroene algen in lagen . Moderne dag stromatolieten bestaan ​​in Australië met dezelfde eigenschappen als de oude fossielen . De fossielen die tussen 2,7 miljard en 3,5 miljard jaar oud dateren creëren enige controverse over wetenschappelijk bewijs is niet duidelijk of zij het ​​organische leven vertegenwoordigen . Het bewijs is duidelijk dat fossielen uit het einde van de Archean Era geen organische fossielen die het leven geven bevatten .