Microschaal Biologie Experimenten

Het onderzoek van de biologie is het gebruik van instrumenten voor onderzoek en experiment. Vooral wanneer het proberen de buitengewoon klein om te begrijpen , moeten deze hulpmiddelen wetenschappers laten zien op een microscopisch niveau . Experimenten in de forensische wetenschap en microbiologie ramen in de ongelooflijke complexiteit van werelden onzichtbaar voor het blote oog . Forensic Science

Politie en rechercheurs gebruiken microscopische technieken in hun onderzoek , een discipline meestal aangeduid als de forensische wetenschap . Zo kan een onderzoeker de structuur van een haar gevonden op een plaats delict om informatie over de dader , zoals haarkleur verzamelen bestuderen. Als experiment kon enkel haren uit drie verschillende individuen worden verzameld en gemerkte monsters A , B en C ; studenten kunnen dan proberen om de haren passen door het vergelijken van het monster haar met de " de verdachte " haar onder een microscoop.
Vijver Micro - Ecologie

De enorme diversiteit van micro-organismen in de natuur aanwezig is onthutsend . Zelfs binnen een kleine , plaatselijke vijver , bent u gegarandeerd een jungle van microscopische proporties te vinden. Studenten kunnen proberen organismen die zij in hun monsters te identificeren , misschien vergelijken en contrasteren de biologische diversiteit aanwezig in monsters nemen ze uit het water .
Petrischaal Cultuur

het gebruik van een petrischaal gevuld met een gestolde voedingsoplossing , kunnen studenten experimenteren met de mysterieuze wereld van bacteriën , schimmels en andere micro-organismen . Eencellige bacteriën en schimmelsporen zijn over het algemeen onzichtbaar voor het blote oog ; echter kolonies van deze organismen kan gemakkelijk worden gezien wanneer dat is toegestaan ​​om te groeien op een petrischaal . Voor een wetenschappelijk experiment , konden studenten wattenstaafje monsters te nemen van rond hun huis , school of gemeenschap en verspreid het monster op een petrischaal . Ook bekend als een inenting , deze stap vervuilt de petrischaal met wat micro-organismen aanwezig zijn op de site van de steekproef werd genomen waren . Na incubatie van de petrischalen voor meerdere dagen , zullen kleine kolonies van bacteriën en schimmels beginnen te ontstaan ​​. De leerlingen moeten goed benoem elke petrischaal met de oorsprong van het monster , waardoor ze de hoeveelheid van de groei te vergelijken op elk en conclusies te trekken over de netheid van de verschillende locaties . ( De materialen voor dit experiment is te vinden in de sectie Resources . )
Spinneweb Studie

Het web materiaal gebruikt door spinnen om nesten en capture prooi te bouwen is een ongelooflijke prestatie van de natuur . Volgens een 2011 NOVA serie kan spinnenzijde verlengd 140 procent van zijn lengte voordat breken , en de sterkte groter dan staal en Kevlar - een sterke synthetische vezel die wordt gebruikt om auto's en boten versterken . Met zo'n wonderbaarlijke eigenschappen , veel wetenschappers zijn geïnteresseerd in het bestuderen van de chemie en de mechanica van spindraad voor industriële toepassingen . Spinnenwebben kunnen gemakkelijk worden bestudeerd in de klas instelling ook; op hoog vermogen , zullen de studenten in staat zijn om beter te waarderen het vakmanschap dat gaat in het bouwen van een spinnenweb .