Indonesische Lizard Soort

Indonesië is een land van vele eilanden in de zuidelijke Stille Oceaan , ten noorden van Australië . Indonesië heeft meer dan 17.000 eilanden , slechts ongeveer een derde van die worden bewoond door mensen . Dit, samen met tropische klimaat van het land , maakt Indonesië een perfecte plek voor vele unieke soorten hagedissen te bloeien ongestoord. Komodovaraan

De Komodovaraan is een van de meest erkende hagedis soorten in de wereld . Het kan groeien tot bijna 10 meter lang , waardoor het 's werelds grootste hagedis soorten. De Komodo wordt verondersteld miljoenen jaren geleden hebben geleefd in Australië , maar nu alleen woont op het eiland Komodo in Indonesië . Zij zijn grote roofdieren en jagen grote zoogdieren zoals herten . De Komodo werd aanvankelijk gedacht aan een giftige beet hebben vanwege de grote hoeveelheid gevaarlijke bacteriën in de mond, maar het is onlangs ontdekt enigszins giftig te zijn ook .
Asian House Gecko

The Asian huisgekko is een kleine gekko soort die is zeer gebruikelijk in Indonesië . De gekko's zijn klein en grijs met blauwe vlekken , grote ogen en prehensile staarten die hen helpen oppervlakken beklimmen. Veel Indonesische boeren maken nu bijna drie keer wat ze zouden de landbouw door de jacht gekko's om de Aziatische markten die gekko's in de geneeskunde gebruikt om te verkopen .
Varanen

Indonesië is de thuisbasis van vele varaan soorten, die nauw verwant zijn aan de Komodo draak. Varanen zijn grote hagedissen , vergelijkbaar met leguanen maar zonder stekels op hun rug . Ze hebben lange , scherpe klauwen voor het vangen en uit elkaar te trekken prooi. Sommige van de soort beeldscherm gevonden in Indonesië zijn de mangrove monitor, kweepeer monitor, pauw monitor, roughneck monitor, turkoois monitor en de Lirung monitor, die nog maar net werd ontdekt in 2010 .
Blauw tong Skink

de blauwe tong skink is afkomstig uit Indonesië en kan worden gevonden in het grootste deel van het land. Deze skink is een van de grootste skink soorten , groeien tot 2 meter lang . Het dankt zijn naam aan de heldere blauwe tong , die het gebruikt om te helpen bij het ​​eten insecten , eieren en klein fruit zoals bessen .