Science Fair Projects Met Alcohol , Peroxide & Bladeren

De wetenschap beurs , een gemeenschappelijke school-brede programma waarin studenten kiezen een onderwerp wetenschap , onderzoek, experiment en uiteindelijk presenteren hun onderwerpen voor awards , kan stress veroorzaken en zorgen over onderwerp keuzes. Het kiezen van een project met gemeenschappelijke huishoudelijke artikelen zoals waterstofperoxide , vertrekt vanaf de werf of kamerplanten en alcohol bespaart u tijd het verzamelen van uw materialen en geld op moeilijk te vinden of dure benodigdheden. Chromatografie Project

U kunt spectrum van kleuren een groen blad zien door chromatografie. Verzamel verschillende soorten grote groene bladeren van verschillende bomen , sorteren op type, snijd in kleine stukjes en bevatten ze in geëtiketteerde potten . Voeg genoeg wrijven alcohol om de potten om alle bladeren bedekken en druk op de bladeren in de alcohol . Losjes betrekking op de potten en zet op een dienblad van warm tapwater voor ongeveer een half uur tot de alcohol heeft verduisterd . Tape lange , dunne stroken koffiefilter naar de rand van de pot , dompelen de uiteinden in de alcohol . De alcohol zal reizen de papieren , en na ongeveer een uur en een half zal met zich meebrengen het kleurenspectrum van de bladeren . Droog en het etiket van de papieren .
Insectenspray
Projecten

Maak een all-purpose insectenspray door het mengen van 1 kopje wrijven alcohol met 1 liter water . Alcohol sprays volgens W.S. Cranshaw van de Colorado State University Extension, werken om insecten zoals wolluis bestrijden. Test uw brouwsel op een klein blad voor het spuiten om ervoor te zorgen dat het niet het blad verbranden ; de spray moet worden verdund als blad brandwonden verschijnen . Test insecticide eigenschappen van de zelfgemaakte spuit tegen een winkel koopt merk of testen natuurlijke insecticiden versus zelfgemaakte insecticiden door vernevelen de bladeren van sommige bevatte bladluis aangetaste planten met alcohol en de invoering van lieveheersbeestjes om een andere set bevatte bladluis aangetaste planten .

Maak Uw Eigen fungicide

Waterstofperoxide kan worden gebruikt als biologische fungicide in de tuin , volgens onderzoekers van de Universiteit van Kentucky . Test de effectiviteit van waterstofperoxide tegen verschillende soorten installaties schimmels door vernevelen het over de bladeren van verschillende planten bevatte . Biologische fungicide kan worden getoetst aan een winkel koopt niet-biologische bestrijdingsmiddelen op effectiviteit door het sproeien van een type fungicide op verscheidene schimmels besmette planten en de andere fungicide op meerdere van hetzelfde type - schimmels geïnfecteerde planten . Noteer de resultaten , en neem dagelijks foto's .
Maak Uw Eigen Mondwater

Waterstofperoxide fungeert als mondspoeling toen zwiepte rond in uw mond gedurende 10 minuten per dag , volgens Carolyn Washburn van de Utah State University Extension , die uitlegt dat waterstofperoxide doodt ziektekiemen door oxidatie . Test waterstofperoxide tegen winkel koopt merken van mondwater , die doorgaans gebruiken alcohol om ziektekiemen te doden , door het hebben van meerdere mensen spoelen hun mond met de waterstofperoxide twee uur na het eten en dan zwabberen hun mond met wattenstaafjes. Veeg de wattenstaafjes op opgeschoond petrischaaltjes . Hebben dezelfde mensen spoelen hun mond met mondwater voor een gecontroleerde periode , spit en afspoelen met water . Neem een ​​ander wattenstaafje en veeg in nieuwe petrischaaltjes . Vier dagen na het experiment , kijk naar de petrischaaltjes onder een school microscoop om te ontdekken welke mondwater doodde de meeste bacteriën .