Zesde -Grade Science Fair Projects Met behulp van Metal

zesde - klassers kunnen fascinerende wetenschap eerlijke projecten met metal te maken als een thema. Volgens Steve Spangler Science , fabrieken versterken ontbijtgranen met hetzelfde ijzer gebruikt om nagels te vervaardigen. Food-grade metallisch ijzer deeltjes worden toegevoegd aan een aantal granen als een mineraal supplement . Magneten geven hun krachtlijnen aan metalen via inductie , wanneer de metalen ontvangt magnetische eigenschappen , zonder te worden aangeraakt . Studenten kunnen een oefening om dit aan te tonen en het tonen van hoe metalen fungeren als geleiders voeren . Metaal in je cornflakes

Crush graanvlokken op een groot bord, met behulp genoeg vlokken om een ​​laag van kruimels op de plaat vormen. Beweeg je magneet over de kruimels zonder ze aan te raken . Vlokken die bewegen als de magneet passeert over hen bevatten ijzerdeeltjes . Een alternatief hiervoor is om een ​​paar hele vlokken drijven in een kom met water . Passeer de magneet langzaam over de plaat tot een of meer vlokken beweegt richting van het. Deze vlokken bevatten deeltjes van ijzer . Trek de vlokken over het oppervlak van het water , of spin hen rond . U kunt een aantal vlokken aan elkaar te koppelen , als meer dan een ijzer bevat .
Metaal Paperclips

zesde -grade studenten kunnen een magneet de krachtlijnen bewijzen worden doorgegeven door metaal paperclips . De beste magneet om te kopen is een neodymium magneet , die ten minste 10 keer krachtiger dan keramische magneten . U kunt deze magneten vinden in de computer disk drives en in sommige sprekers . Gebruik je magneet te halen de eerste paperclip en dan pick-up meer paperclips met een opknoping van de magneet . De magneet heeft de krachtlijnen voor de eerste paperclip via inductie doorgegeven ; omdat dit principe kun je een aantal van paperclips , elk verbonden aan de vorige verzamelen .
metaal als geleider

Met twee nagels , een kort stukje geïsoleerd draad en een citroen , kunt u laten zien hoe metalen dienen als geleiders . Verwijder ongeveer 1 inch van de kunststofbekleding van de uiteinden van twee 6 - inch stukjes geïsoleerde draad . Wikkel een uiteinde van elke draad rond een metalen nagel. Gebruik een koper en zink een nagel en duw deze in de citroen. Studenten zullen een tintelend gevoel wanneer ze de twee vrije uiteinden van de draad aan te raken om hun tong.
Koperen Spijkers

Voeg een sterke oplossing van kopersulfaat om een glazen fles van leidingwater. Plaats een of twee ijzeren spijkers in deze oplossing en laat het in de kopersulfaat mengsel gedurende enkele seconden . Deze nagels worden bekleed met koper, zodra je ze uit de glascontainer te verwijderen . De koper van uw oplossing is door de overdracht van elektronen om de nagels bevestigd .