Fifth Grade Science Fair Project on Making Electricity Met een batterij van een Gloeilamp

Science Fair projecten maken voor de grote leermogelijkheden , of het nu voor brugklassers , vijfde klassers of hoge scholieren . Een populaire project betreft het aansluiten van een gloeilamp om een ​​batterij te onderzoeken hoe elektrische circuits werken . Het is een eenvoudige maar leuke en interessante project dat vijfde klassers kunnen aanpakken . Verzamel uw Materialen

Er zijn twee eenvoudige experimenten met een gloeilamp en de batterij die de elementaire elektrische principes te demonstreren . U krijgt een kleine gloeilamp ( bij voorkeur van een zaklamp ) , een "D" nodig -batterij , ongeveer 6 centimeter van geïsoleerde koperdraad , draad strippers , aluminiumfolie , transparante tape en schaar. Alle experimenten moeten worden begeleid door een volwassene .
Bedrading van de Bollenstreek

Strip over 1/2-inch van de isolatie van elk uiteinde van de koperen bedrading . Draad strippers kan lastig om mee te werken , zodat volwassenen toezicht moeten houden zijn. Tape ene uiteinde van de koperen draad met de negatieve ( vlak ) plaats van de " D " batterij , plakt het andere uiteinde op het metalen deel van de lamp . Raak de onderkant van de lamp aan de positieve kant van de batterij en de lamp moet branden .
Wat de Wire Toont

Dit eenvoudige experiment toont hoe elektriciteit beweegt in een circuit . De macht zal alleen verplaatsen als het kan " stromen " die het kan , wanneer de lamp raakt de positieve kant van de batterij . Deze actie het circuit voltooid. Het circuit wordt verbroken wanneer de voet van de lamp vanaf de batterij , waarbij de lamp dooft wordt bewogen . Dit komt omdat elektriciteit niet verplaatsen van de voedingsbron als het niet kan stromen .
Aluminiumfolie

ander experiment vijfde klassers kan doen met een gloeilamp en een batterij gaat aluminiumfolie . De folie hebben hoofdzakelijk de plaats van de draad . Knip een strook folie ongeveer 6 - centimeter lang en 1/2-inch breed en raak het ene uiteinde van het aan de onderkant van de batterij . Raak het andere uiteinde van de folie aan de metalen voet van de lamp en raak de onderkant van de basis van de lamp aan de bovenkant van de batterij . De lamp moet branden net als met de koperen bedrading .
Wat de Folie Toont

De aluminiumfolie experiment toont het principe van de geleidbaarheid . Elektriciteit beweegt gemakkelijkste door middel van materialen die goed zijn "-geleiders , " die gewoonlijk verschillende soorten metalen . Het licht zou niet branden als je gewend plastic of papier in plaats van aluminium . Dat komt omdat dat zijn " isolatoren " wat betekent dat de elektriciteit niet gemakkelijk kan bewegen , of helemaal niet, door hen.