Anode Kathode Experimenten

In 1897 , een Britse natuurkundige opende de deur naar een van de meest invloedrijke wetenschappelijke ontdekkingen aller tijden . JJ Thomson's cathode ray experimenten geïnspireerd Einstein's theorieën en leidde tot de oprichting van de televisie , computers en een groot aantal andere moderne wonderen . Terwijl uw eigen experimenten met anodes en kathodes de wereld niet kan veranderen , zijn ze waarschijnlijk om je geest vonk om nieuwe ontdekkingen die je nog niet eerder had gezien . Anodes en kathodes

Het is heel gemakkelijk om per ongeluk verkeerd etiketteren anodes en kathodes . In feite , wordt het gemakkelijker om de meer je weet over elektronica doen . Er zijn apparaten zoals diodes en batterijen die, wanneer waargenomen nauw lijken conventionele logica tarten . De eenvoudigste ding om in gedachten te houden als het gaat om het scheiden van de twee concepten is om hun constructie te negeren en te kijken naar wat er gebeurt met de huidige . In elektrische systemen , een anode welke stroom ontvangt en een kathode produceert . Dit betekent dat vanuit een functioneel oogpunt , een kathode produceert een stroom van elektronen (de zogenaamde anionen of negatieve ionen ) die worden verzameld op de anode .
Fluorescent Lamp Experimenten

Fluorescerende lampen zijn ontworpen dat de kathode binnen de bol sprays elektronen naar de anode gescheiden door een elektrisch geleidend gas . Bij blootstelling aan wisselstroom , de kathode swaps plaatsen tot 60 keer per seconde, wat onze ogen waarnemen als een constante gloed . Veel experimenten zijn mogelijk met behulp van deze bollen . U kunt een frequentie veranderen circuit te creëren en te observeren hoe licht de productie wordt beïnvloed op verschillende tarieven. U kunt een lamp blootstellen aan het elektromagnetische veld van hoogspanningsdraden en andere apparaten om geïnduceerde stroom studeren . Of u kunt het licht frequentie uitstoot van verschillende TL-lampen onder verschillende omstandigheden te bestuderen met behulp van een spectrascope .
Elektrolytische Experimenten

Elektrisch geleidende metalen voorwerpen geplaatst in waterige oplossingen neiging te breken . Daarom fabrikanten construeren onedele metalen voorwerpen blootgesteld aan water ( zoals radiatordelen ) de elektrolytische effect minimaliseren . Dit effect leidt tot interessante experimenten . In een experiment , kan ijzer nagels half gecoat andere metalen zoals zink of koper en geplaatst in een agar gel die 3 procent natriumchloride , 5 procent kaliumferricyanide en 1 procent fenolftaleïne oplossingen zien welke metalen neemt de rol van gebruik anode of kathode . In een ander project, kunt u ook twee verschillende metalen hechten aan de uiteinden van een accu in dezelfde agar van voor te zien hoe elektriciteit bevordert de corrosie- inducerende reactie .
Elektrolyse Experimenten

je zou er rekening mee dat het water is samengesteld uit zowel waterstof en zuurstof , maar niet iedereen weet dat je elektriciteit kunt gebruiken om de verbindingen te verbreken en scheiden in zijn bestanddelen . Zuurstof verzamelt op de anode en waterstof aan de kathode van een elektrolysecel inrichting . Deze mogelijkheid in een aantal verschillende experimenten . U kunt experimenten doen met behulp van elektrolyse om te bepalen welke chemische stoffen toegevoegd aan het water te bevorderen snellere waterstofgas productie. U kunt ook experimenten waar je breken hoge concentratie oplossingen van natrium bromide of natriumchloride via hetzelfde proces uit te voeren . De laatste elektrolyse laboratoria moeten worden uitgevoerd in een goed geventileerde ruimte, vanwege de potentieel giftige gassen geproduceerd .