Hoe maak je een schema maken of Flow Grafiek Beschrijven van de Cell Theory

Cell theorie is een set van ideeën die het leven regeren op aarde . Deze ideeën te koppelen alle leven aanwezig is op aarde met vijf eenvoudige ideeën . Hoewel veel van deze ideeën lijken gezond verstand vandaag , werd celtheorie niet ontwikkeld tot de 19e eeuw . Modern celtheorie worden twee extra ideeën om de oorspronkelijke drie na de ontdekking van DNA en functies van de aanwezigheid in alle cellen organellen . Een diagram van cel theorie omvat alle vijf grote ideeën , samen met de geschiedenis van de ontdekkingen die hielp bouwen de theorie langs de weg. Instructies
1

Plaats het eerste idee , " Alle levende wezens zijn gemaakt van cellen , " aan de bovenkant van het schema . Deze ideeën verbinden de meest primitieve eencellige organismen met de grootste wezens op aarde , zoals de blauwe vinvis of mammoetboom boom. Laat platen van verschillende organismen met verschillende maten aansluiten van de organismen met de ideeën die cellen worden gevonden in alle van hen . Het kopen van 2

Beschrijf hoe cellen zijn de basiseenheden van de structuur en functie in levende dingen . Als een multicellulair organisme zou elk weefsel , bloed of ander organisch materiaal die het hebben, zou de cellen van een soort aanwezig zijn . De celstructuur is belangrijk voor het leven of het bot , spier , stengels of bladeren . Cellen zijn de items centrale deze structuren . De functies van cellen verschillend te nemen ten aanzien van zuurstof aan het lichaam , zoals rode bloedcellen , of signalen aan de hersenen , zoals zenuwcellen .
3

Leg dat alle cellen alleen komen van andere levende cellen . Cellen delen op dochter cellen in meercellige organismen te maken en zijn een manier van ongeslachtelijke voortplanting . Zelfs seksuele voortplanting gebruikt gameten die cellen zijn , zoals ei en zaadcellen om nieuwe cellen te creëren . Voordat cel theorie , werd aangenomen dat het leven zou kunnen voortkomen uit levenloze voorwerpen , zoals vliegen uit rottend vlees .
4

In de moderne aspecten van cel theorie naar het diagram . De eerste moderne toevoegingen bevat , " De cel bevat erfelijke informatie die wordt doorgegeven tussen cellen tijdens de celdeling . " Dit werd toegevoegd na de ontdekking van genen en belangrijkste DNA . Cellen zijn in staat om te repliceren met behulp van DNA waarvan de sequentie vertelt de cel wat structuur, functie en attributen worden weergegeven .
5

Neem de laatste idee dat , " Alle cellen zijn in principe hetzelfde in chemische samenstelling en metabole activiteiten . ' Dit is belangrijk omdat , terwijl alle cellen kunnen variëren in grootte , vorm en functie , de interne processen die zijn opgenomen in elke cel zijn vergelijkbaar . Bijvoorbeeld , cellen membranen ze van andere cellen en organellen in de cellen die een specifieke rol spelen in de cel , zoals het verwerken van eiwitten of verwijderen van afval uit de cel definiëren .