Vinyl en platen door Isaac Asimov

productief auteur Isaac Asimov , bekend om zijn sciencefiction werken die de Stichting Series omvatten , houdt het onderscheid van het hebben van zijn werken opgenomen in alle belangrijke categorieën van het Dewey Decimal System , exclusief Philosophy . Asimov , een biochemicus en voormalig voorzitter van de American Humanist Association , geschreven en geredigeerd meer dan 500 werken voor zijn dood in 1992 Popular Science

" Guide The Intelligent Man's om wetenschap" presenteert een grondig overzicht te niet-academische wetenschap studie . Asimov biedt een historische benadering in zijn bespreking van de fysische en biologische wetenschappen . Verschillende edities volgden de oorspronkelijke publicatie in 1960

Asimov omvat de belangrijkste wetenschappelijke doorbraken in zijn 1989 de publicatie van " Asimov 's Chronologie van Wetenschap en Discovery . " In dit werk , de auteur legt de verbinding tussen wetenschap , cultuur en politiek , redeneren dat de gebeurtenissen in elk veld in symbiose van invloed op de andere gebieden.
Religie

Asimov geldt een wetenschappelijke benadering van de Bijbel met zijn publicatie , " Asimov 's Guide om de Bijbel . " De twee - volume gids boek behandelt het Oude Testament en het Nieuwe Testament , en pogingen om wetenschappelijke verklaringen voor controversiële gebeurtenissen , zoals de wonderen van Jezus te bieden , door het toepassen van de principes van de fysica , de biologie en astronomie.

Humor

In 1985 , Asimov gepubliceerd " Limericks : te grof ", een samenwerking tussen Asimov en dichter John Cardi . Het boek bevat 24 suggestieve limericks , gepresenteerd als een vriendschappelijk duel tussen de twee auteurs als ze proberen om out- doen de andere . De limericks zijn pittig en niet aanbevolen voor kinderen of mensen beledigd door risque humor .

" Isaac Asimov 's Treasury van Humor ", gepubliceerd in 1991 , biedt 640 moppen en limericks . De auteur deelt niet alleen een aantal van zijn favorieten , maar geeft ook instructies over de lezers hoe de limericks navertellen met succes.
Autobiography

Asimov schrijft over zijn levensverhaal en zijn reflecties op zijn werk in verschillende volumes die twee autobiografieën en zijn memoires , " Asimov : A Memoir " omvatten postuum gepubliceerd in 1994 zijn autobiografie , " in Memory Toch Groen , " en " in Vreugde voelde nog steeds , " overspannen de jaren 1920 tot 1954 en 1954 door middel van 1978 , respectievelijk .